12 februar 2012

Beckenham High Street

Vi skulle lige et smut til Beckenham i formiddags og mindsandten om ikke jeg pludselig huskede noget jeg fik ordre paa at goere for en maanedstid siden. :) 



Paa en graa og kold vinterdag som i dag, er Beckenham High Street ikke jordens mest inspirerende sted at vaere, men faktisk er det en ganske hyggelig high street, om end lidt kedelig. Vi har boet i omraadet i ti aar, har brugt biografen en del og da der var en strikkebutik lige hvor jeg stod og tog billedet nedenunder, kom jeg der af og til. Af en eller anden maerkelig aarsag har vi aldrig rigtig benyttet os af de mange spisesteder der findes der. Vi er hovedsageligt koert igennem!


Bygningen her var oprindeligt en pub "The Three Tuns", men huser nu en pizza restaurant, Zizzi - som faktisk er en udemaerket kaede restaurant, bare lige til information. Bygningen er bygget som pub og er faktisk ret gammel, men desvaerre har den haft et kedeligt rygte i de sidste 10-15 aar eller saadan, indtil den blev til en Zizzi.

The Three Tuns had en store plads i de lokales hjerter, da den engang var fast spillested for en ung musiker ved navnet David Bowie. Jep - den gode Mr Bowies karriere startede lige her!


Det var Capac der beordrede mig om og faa taget et billede af den plaque, der blev sat op for omkring ti aar siden paa bygningen, saa vaersgo Capac - her har du den. :)

5 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Måske du kender den allerede - men jeg fik anbefalet en side med rabatkuponer sidst, jeg skulle til London - der er bl.a. til Zizzi.
http://www.vouchercodes.co.uk/

AagePK sagde ...

DET GJORDE DU BARE IKKE: UDE-mærket? Er der også noget, der hedder INDE-mærket? Hæ-hæ.........
Og plaque, er det ikke noget, man får på tænderne? OK, på engelsk kan det godt bruges, men den er vel lille nok til, at også englænderne ville skrive plaquette?
;-)

Tina - omme i London sagde ...

Dorthe - ja, jeg kender den godt, men tak for tippet. Vi bruger den altid naar vi gaar ud til lunch med arbejdskollegerne. :)

Aage - UDEmaerket UDEmaerket UDEmaerket... :)
Plaque havde jeg ikke lige i skyndingen faaet oversat. Gad vide hvad saadan et skilt egentlig hedder paa dansk?

AagePK sagde ...

Det hedder plakette. He-he!

Farmer sagde ...

Tak for fortællingen.
Sjovt, at det var dér D.B. startede.
Han var ikke lige min kop te dengang; man har har bestemt betydet noget for den side af rocken, som han repræsenterer.