11 januar 2009

Ildebrand

GULP - jeg har lige snakket med min bror. Hans hus braendte i onsdags og er nu komplet ubeboeligt. Min nevoe var kommet hjem fra skole og havde opdaget branden, men heldigvis er han en klog knaegt og da han blev moedt af en sort roegsky, da han aabnede koekkendoeren, lukkede han den igen og kaldte paa hjaelp. Den stakkels knaegt maa have vaeret saa chokeret, men han har faaet stor ros af brandmaendene for at have reageret helt efter bogen.
Jeg fandt lige en lille artikel fra Frederiksvaerk lokalavis og jeg er sgi da helt stolt af knaegten - som er naevnt i artiklen med rosende ord. Imponerende billeder fra en lokalsproejte, i oevrigt!

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Pu-ha, det er en ubehagelig oplevelse. Godt at nevøen reagerede som han gjorde.
Vi havde en lignede oplevelse for et par år siden, så jeg ved det kan tage tid at kommer sig oven på en brand.
Jeg håber de får snakket oplevelsen igennem, mange gange.

Tina - omme i London sagde ...

Jeg er simpelthen saa stolt af den store knaegt og hele familien har faaet tilbudt krisehjaelp, eller hvad nu det hedder.
Jeg har heldigvis aldrig oplevet en ildebrand, men jeg kan forestille mig hvor haesligt det maa vaere. Heldigvis var der ingen der kom noget til.

Anonym sagde ...

Kære Tina.

Sikken en oplevelse, stakkels knægt, og arme din bror og resten af familien.. det er en grim situation, de står i nu.. Godt ingen kom noget til...
Kan de bo i huset, eller skal de genhuses et andet sted ? Deres ejendele ??

Sifka sagde ...

Nej, hvor ubehageligt:(

Conny sagde ...

Det var da ubehagelig opringning at få, men det er da godt nive er så kvik og ingen kom til skade

Tina - omme i London sagde ...

Hele huset er ubeboeligt, de kommer til at bo i skurvogn paa matriklen indtil al indmaden i huset er blevet hevet ud og bygget op igen. Det ville sikkert vaere nemmere at rive huset ned og bygge et nyt, men ydermurene og taget er aabenbart ok.
Foreloebigt bor de paa hotel, men deres midlertidige bolig bliver vidst leveret i morgen.

Lene sagde ...

sikke en forskrækkelse, gad vide om alle deres egendele er ødelagt. Jeg kunne læse i artiklen at tøjet var ødelagt, men jeg tænker på billeder og lignende ting.

Men godt at ingen kom til skade.

Anonym sagde ...

Tak for artiklen mus ,nu jeg ser det med billeder og på skrift ,går det først rigtig op for mig hvor rædselsfuldt det er ,jeg takker opad ,at de ikke kom noget til .Fuur

Anonym sagde ...

Når man ser branden på skrift og billeder, takker man opad, at det ikke gik værre, trods alt. det trak også lidt vand her .

Tina - omme i London sagde ...

Lene - der er snakke om de maaske kan redde nogle ganske faa ting, men det er ikke er braendt har vand/roeg og sodskade. Saadan noget hoermer af ildebrand for evigt. Billeder, nu om stunder er heldigvis digitale, saa der kan meget reddes, men andre effekter tror jeg godt de kan glemme.

Mor - jeg er bare saa glad for det ikke skete om natten! Vi maa sende en lille hyggepakken engang imellem, bare for at goere livet lidt soedere for dem. Jeg har gang i en lille ting, som kommer med posten snarest.