04 marts 2008

Himmelbilleder

I nat har de faaet sne i det nordlige England - og vi vaagnede op til hoej blaa himmel og solskin til hele banden. Det var koldt, men klart, da jeg gik over London Bridge i morges og jeg kunne slet ikke se til at tage et billede, da solen skinnede saa skarot, men det lykkedes da alligevel.

I middagspausen var der kommet skyer paa himmelen og der var stadig koldt, men ogsaa en masse solskin. Jeg ser rundt omkring at baade Irland og Danmark ogsaa har faaet sne, men vi har ikke set saa meget som et fnug og i foelge vejrudsigten ser det heller ikke meget ud til det bliver til noget!

Da jeg kom hjem fra arbejde var det blevet for moerkt til at se min elskedes haarde arbejde fra i dag. Han har faeldet det grimmeste trae i haven og har flyttet mit juletrae til en ny og bedre plads, lige der hvor det grimme trae stod. Juletraeet er en laurbaer, men jeg klaeder den med julelys hvert aar, for den har saadan en perfekt facon. Nu haaber vi den overlever flytningen og kan agere juletrae i det nye sted til December.

Jeg fandt en almanak paa nettet, som har alskens sjove aarstal tilskrevet datoerne. Blandt andet kan man se at den 4. Marts 1857 afskaffedes "Dåbstvang for børn af folkekirkemedlemmer". Hvor morsomt at det lige var i dag vi blev spurgt om vi evt. kan komme til barnedaab i DK den 25. Maj. Det kan vi i oevrigt godt - og vi glaeder os!
Ifoelge almanakken skulle en groen jul betyde en hvid paaske - maaske sneen bliver til noget alligevel. Jeg tvivler, i hvert fald her paa matriklen!


3 kommentarer:

Marianne sagde ...

sikke en flot blå himmel - den er lige til at blive glad i låget af :-)

Lene sagde ...

så dejlig himlen ser ud.
Heroppe i Nordjylland er der heller ikke faldet sne, men koldt, det er det.

Tina - omme i London sagde ...

Sneen blev heller ikke til noget her og i dag var her ganske lunt i solen, men stadig koldt i skyggen.