24 marts 2008

Det var det med den lunch

Jeg lovede vidst jeg ville roebe hvor jeg spiste lunch den anden dag og endelig har jeg faaet billederne gravet frem fra den kaere mobiltelefon, saa her kommer de med en hurtig tekst.

I torsdags skulle jeg moede i receptionen (hvor denne flotte kuppel sidder) i The Bank of England klokken 12.45, da min veninde havde inviteret mig paa lunch. Hun har arbejdet i banken over 20 aar, saa hun kunne rigtig pege og vise som vi gik gennem de flotte hallways.

Vi fik lunch i personalekantinen, som bare er enorm og rigtig smart og moderne, med et kaempe udvalg af BILLIG mad (det kan godt vaere de ikke tjener saa godt, men saa spiser de til gengaeld fint!). "Kig der ned" loed der og saa fik jeg forklaringen paa hvad jeg kiggede paa, nemlig "Bullion Court", altsaa der hvor guldbarrerne bliver fragtet ind og ud af banken...

Debbie kender min trang til at knipse alt, saa vi tog ikke elevatoren hele vejen ned, efter lunch, for hun syntes jeg skulle se den smukke gamle trappe. Det satte jeg pris paa.

Vi gik tilbage ad de bonede gulve, som har de fineste mosaikdesign med alskens skriblerier og hvad ved jeg. Jeg ville elske at faa en guidet tur af en der ved hvad alle de forskellige mosaikker betyder. Nej, hvor er det altsaa bare en spaendende bygning!

The Governor of the Bank of England har nok verdens fedeste kontor, ja altsaa ikke at jeg var derinde, men jeg kunne se det paa haven og de fede lysekroner derinde. Stoenni, hvor ville jeg da ikke faa lavet en pind, hvis jeg havde saadan en smuk gaardhave som del af mit kontor! Den gamle Governor plejede at sidde ude i haven og ryge i middagspausen, men den nye ser de aabenbart ikke lige saa meget til, men han har vidst ogsaa haft noget travlt i det sidste halve aar!

Jeg tror aldrig foer jeg har vaeret inde i banken, men nu skal jeg altsaa have mig taget sammen til at faa besoegt bankmuseet en af dagene. Det kan man sagtens naa i en middagspause. :)

Vi snuppede en temmelig let aftensmad i aften, for der var ingen der gad lave mad. Heldigvis var der gang i grillen paa den lokale Mexikanske restaurant, saa maverne er fulde og vi fik en dejlig afslutning paa en rigtig god paaske, hvor jeg saa at sige ikke har vaeret ude af en doer!
Jeg skal lige have en kop kaffe og naa et par pinde paa mit sjal og saa maa jeg vidst hellere komme i seng, for i morgen er der atter en dag.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

NOVRA!