05 august 2007

Aktiv loerdag

Loerdag morgen vaagnede jeg overraskende tidligt for en weekend og havde uanede maengder af energi.
Min energi blev brugt paa at stege pandekager til frokost - UHMMM... jeg ELSKER pandekager, naesten lige saa meget som Rasmus Klump (eller Ramsesk Lump, som Lloyd kalder ham) goer.

Plukke frugt - jeg plukkede lige godt 50 blommer og fordoejede ca. halvdelen inden jeg naaede ind med dem. Joesses, hvor er de gode! Vi plantede traeet for 5 aar siden og i aar er foerste gang vi har en ordentlig hoest. Det har vaeret hele besvaeret vaerd at vente paa!

Jeg fik samlet vores nye havemoebler, som langt om laenge havde indfundet sig paa matriklen. Et bord og seks stole, saa skal vi bare lige have lagt en ordentlig terrasse, saa er vi godt koerende i fransk vask og strygning!


Jeg opdagede hvorfor parakitterne pludselig var blevet saa stille - de plejer at lave en hulens larm, men de havde aabenbart sat sig for at aede naboens aeblehoest. Joesses, hvor de gnuflede og smaskede. Aebletraets grene var pludselig ikke saa tunge laengere...

Sidst, men ikke mindst sluttede vi aftenen af med at koere en tur til vores gamle nabolag, hvor man faar jordens bedste fish and chips og nogle kaempe syltede loeg.
Saadan skal en sommerloerdag med sol fra en skyfri himmel bare vaere. Nu er jeg ved at vaere i feriehumoer!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg elsker også pandekager... og gerne med vanileis og jordbær syltetøj... og en anelse flødeskum... Ummm... :-P