17 februar 2010

Pandekagedag

Saa gik der endnu et aar og igen i gaar var det i gaar pandekage dag og dermed pandekageraes i the Guildhall Yard. Jeg var lige ved ikke at gaa derned, da det bare soek sjap regnede og var koldt, men jeg kunne alligevel ikke modstaa fristelsen, da jeg alligevel skulle ud og fouragere.

Sjovt nok var der ikke det store fremmoede. Monstro ikke det havde lidt med vejret at goere? Holdene der skulle rende om kap var dog alle moedt op i fuld festmundering og rede til action

Der blev sprintet, raabt og hujet til det store guldmedalje, til trods for de faa fremmoedte og deltagerne rendte og vendte pandekager, som om de aldrig havde lavet andet.

Der var en del parlamenteren og udlevering af strafpoint til de der lavede fejl. Sikke der blev grinet. Raeset naaede lige praecis at blive faerdigt som regnen tog til. Hold fast som det regnede. Det var som en hel syndflod, men jeg naaede dog rimeligt toerskoet tilbage til kontoret.
Jeg naaede ikke at faa pandekager denne gang - der var simpelthen for vaadt!

7 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Her i Danmark fejrede man pandekagedag den 2. februar.
Det var i meget gamle dage, jeg har set, man fejrer dagen på et andet tidspunkt nu.
Vi havde dog ikke pandekageløb.

Husker du mon?

Per sagde ...

Pandekagedag i Danmark ?? Hvorfor er der aldrig nogen, der fortæller mig noget ... ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Moar - du kan tro jeg husker det og da boernene var smaa fejrede vi pandekag to gange, foerst til Kjoermes og saa til den Engelske Pancake day. Min elskede er ikke helt lige saa vild med pandekager som vi andre. :)

Per - det er simpelthen et manglende led i din opdragelse, hvis ikke du ved at paa Kjoermes Knud spiser man pandekager. :) http://da.wikipedia.org/wiki/Kyndelmisse

Per Teilmann sagde ...

Desværre kan jeg ikke klage over opdragelsen mere. Garantiperioden er udløbet. Nu er det så kun spørgsmålet, om jeg kan vente med pandekager til næste kyndelmisse ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Per - se at svinge panden. :) Mht garantiperioden paa opdragelsen, saa har jeg nu taenkt mig at straekke den nogle aar endnu. :)

Conny sagde ...

Det da vist kun på Fur man pandekager til kyndelmisse,den skik har jeg aldrig hørt om.Men vi fik pandekager i går, da børnebørnene var her.

Tina - omme i London sagde ...

Det er vidst en tradition der er lige saa gammel som Methusalem Conny, men nok glemt mange steder. Nu var vi specielt glade for pandekager hjemme hos os, saa vi holdt traditionen i hu. :)