20 november 2009

Sikke noget rod!

The Shard of Glass er, som tidligere naevnt, ved at blive bygget ved London Bridge station. Ja, det er egentlig lidt loegn, for de bygger hovedsageligt nedad for tiden, men paa et tidspunkt maa de naa over jordens hoejde paa det hersens projekt.

Building site Jeg er saa spaendt paa at se hvordan i alverden de har taenkt sig at konstruere saadan en bygning, for det er ikke en helt almindelig facon. Jeg har set de fleste af bygningerne i the Docklands blive bygget, paa naer haand, men de er jo alle mere eller mindre firkantede, saa det er lidt mere logisk hvordan de griber dem an. Vi faar se om jeg bliver klogere paa hoeje spidse bygninger!

19112009303

Jeg var lige et smut paa Guys Hospital i dag. Ja, jeg fejler altsaa ingenting, men skulle bare lige til det aarlige eftersyn. Jeg synes sgi altid det ser saa drabeligt ud, naar jeg kommer ind i konsultationslokalet og der er alskens naale og hvad ved jeg haengt op paa vaeggen. Heldigvis er de ikke til mig! Sygehuset er enormt og jeg kender efterhaanden afdelingen godt, da jeg har kommet der fast siden 1997 hvor jeg fik fjernet en lille godartet knude. Jeg var heldig nok at komme med i et forskningsprojekt, hvor de foelger folk der har faaet fjernet en ond eller godartet knude, for at beregne sandsynligheden for at man faar brystkraeft.

19112009304 Da jeg var paa mammografiafdelingen saa jeg to forskellige maend komme ud fra mammografi-roentgenafdelingerne og straks satte min hjerne i omdrejning. Hvordan i alverden tager man et mammografibillede af en mands bryst?

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

..fordi mænd også kan få brystkræft

Lene sagde ...

Vi andre har små eller store lapper kød, der kan klemmes ind mellem røntgenpladerne :-) men hvad man gør ved en mand som er slank og ikke har anlæg til bryster, ved jeg ikke :-)

Tina - omme i London sagde ...

Anne - jeg er nok klar over de kan faa brystkraeft, men hvis de ingen bryster har, hvordan i alverden mammograferer man dem saa? De var to meget slanke maend, uden flaesk paa brystpartiet!

Lene - netop!

FUUR. sagde ...

Du var en heldig pige Tina,
da du fik fjernet den knude.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - ja, det var jeg helt sikkert og jeg er saa glad for at jeg sagde ja til at vaere med i studiet, for jeg bliver overvaaget af en af landets dygtigste brysteksperter, saa der er tjek paa sagen!

Anonym sagde ...

På 'mit' hospital (50km syd for Melbourne) har vi helt de samme kasser på væggen, og jeg genkender noget af indholdet! ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Hvor morsomt Maria! :)