11 november 2009

Aftenens lysekrone

Som allerede tidligere naevnt havde jeg en lunch aftale i dag. Aftalen var med en forhenvaerende kollega, som er en sjov gammel fyr, som blev snotfornaermet paa mig for et par aar siden og ikke har snakket med mig siden. Pludselig staar vi for at skulle arbejde sammen igen og saa mente han det var paa tide han undskyldte sin barnlige opfoersel. Jeg tager ikke saadan noget for naert, men morede mig lidt over ham, da han virkelig var pinligt beroert over situationen, da han – i hans egne ord – havde vaeret “a silly old fool” (en gammel torsk). :)

11112009202 Naah, men the old fool er en mand der forstaar at spise som en konge, saa en lunch med ham siger man ikke nej tak til. Lunchen skulle indtages paa Brasserie Roux, som har nogle af de stoerste lampeskaerme jeg har set i laengere tid. Ok, saa det var egentlig “dagens” lysekrone, men fede, det var de!

Vi fik ordnet verdenssituationen over de sidste to aar og noed en virkelig laekker middag og saa er venskabet reddet – mener han. He he – jeg vidste slet ikke det var saa galt, men det maa jo have pint ham. 11112009204
Restauranten er en del af Sofitel hotel St James. Hele nederetagen (ja, jeg har ikke set vaerelserne) er bare saa flot og temmelig speciel! Dette vaegpapir fandt jeg paa toilettet, hvor jeg heldigvis var alene laenge nok til at kunne snuppe et par billeder, uden at faa alt for underlige blikke.

11112009206

Det er ikke hver dag jeg kommer paa steder hvor der staar tre store blodroede og laekre roser ved hver haandvask. Jeg toer ikke taenke paa hvad det koster at bo saadan et sted!

11112009203

Det kunne da vaere man skulle til at tapetsere badevaerelset? Hvad siger panelet? Ok, maaske ens badevaerelse skulle vaere paa lidt mere end en 4-5 m2, hvis man skal bruge det look, men for hulen hvor er det da bare stangraffineret!

10 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Glæder mig vildt, til at se dit,
jeres badeværelse, gad vidst, om du får det arrangeret,ja altså det med tapetet, før vi arriverer til nytår?
Sku ikke undre nogen.
Måske din elskede,vil protestere.
Nogen læser bøger på badeværelset,
her kan man læse tapetet.

Tina - omme i London sagde ...

He he Mutter - mon?

Helle K. sagde ...

Sikke nogle lækre sæbedispensere :) Jeg har engang drømt om, at tapetsere et rum med sider fra en avis - fx de lyserøde finanssider - og så lakere bagefter :)

Tina - omme i London sagde ...

Helle - du er forud for din tid, se at komme igang. :)

Conny sagde ...

Hvor er det nogle skønne toilet.Man da da sige din gamle kollegaer er en gentleman når han giver en undskyldning efter 2år.

Tina - omme i London sagde ...

Conny - tjae, det kan man da godt sige, man kan ogsaa sige han er en gammel torsk at vaere sur saa laenge over noget han helt og aldeles havde misforstaaet! Havde han nu snakket til mig for to aar siden, saa havde han faaet den hele og sande historie. :) Oh well, stolte gamle maend tager tid foer de indroemmer at de tog fejl og jeg glaeder mig over genforenelsen, for han er egentlig en hyggelig gammel fyr.

unikarina sagde ...

Jeg synes det er flot at han siger undskyld - også efter 2 år. Selvfølgelig kunne det have været dejligt at han havde taget tyren ved hornene dengang. Men super at han vil gøre det godt, inden I skal arbejde sammen igen. Det er der mange, som kunne lære af - både mænd og kvinder!

Tina - omme i London sagde ...

Ja saamaend. :)

Lotte sagde ...

Hvor er du kær - vægpapir :-) Nogen har vist fået farvet sit danske af at bo i England så længe? Eller var det helt tilsigtet?

Men bortset fra det, så synes jeg også, at det tapet er helt forrygende :-)

Tina - omme i London sagde ...

Lotten - LOL, nej den der var en smutter! For det meste er mit "Danglish" med vilje, men af og til glipper det. F.eks. vil jeg altid kalde en kiste for en kuffert, da det minder mere om det engelske ord og lyder helt korrekt inde i mit hovede, naar jeg siger det. :)