19 marts 2009

Retromaelk!

Guderne maa vide hvad der var i aftensmaden i aften, men i hvert fald fik jeg pludselig en hulens til energi og vi tog os sammen til at gaa om og handle, saa vi ikke skal spilde en halv loerdag paa det.

2009-03-19 2009-03-19 001 008

Da vi kom ned gennem maelkeafdelingen var der noget der fangede mit oeje paa nederste hylde og jeg blev simpelthen noedt til lige at gaa tilbage for at se om jeg havde set rigtigt…

2009-03-19 2009-03-19 001 006

Det havde jeg! Der laa adskillige liter maelk paa pose! Det er godt nok mange aar siden jeg har set det, faktisk, kan jeg se paa en dansk webside, maaske over 30 aar!Jeg har altid synes det var et genialt koncept og fatter ikke at de forbistrede papkartoner nogensinde blev mere populaere end plastikmaelken. Jeg gad egentlig vide hvad er mere miljoevenligt?

2009-03-19 2009-03-19 001 010

Kanden til at saette maelkeposen i har faaet et nyt look, men jeg maa indroemme jeg synes den gamle orange model var helt fin til formaalet. :)

Oh well, jeg har slet ikke behov for at spekulere i maelkekander, for vi faar jo maelken leveret til doeren paa genbrugsflasker, men derfor var det nu meget sjovt at se alligevel.

70erne

Jeg ville lige finde et billede af 70ernes posemaelk, men i stedet fandt jeg dette billede og blev da helt nostalgisk. :)


Update: Jeg fandt lige et link om Osted Mejeri, som saelger posemaelk i DK. Deres poser ser i hvert fald ud til at vaere rigtig miljoevenlige og jeg holder med dem i at maelk paa pap smager af pap.

Kommer i oevrigt lige i tanker om at vores mejeri plejede at lave alle mulige fede designs paa poserne. Til jul var der julebilleder, der blev klippet ud og klistret op paa koeleskabet. Fedt!

Technorati Tags: ,,

6 kommentarer:

capac sagde ...

Den bog om 70'erne har jeg givet min Frue. Det er ren nostalgi. Jeg kan kun anbefale den, hvis man kan huske perioden.

Anonym sagde ...

Hvis man kan huske 70'erne behøver man da ikke også en bog? ;-)

Hurra for posemælken. Jeg forstår din glæde, for pap-mælke emballagen er vist egentlig sindssygt dyr i sig selv, og nu med skruelåg, som bruger løs af plastic-oliereserverne uden hensyntagen til fremtidige generationers oliebehov.

Posemælk: En god ide! (:-)

Suzy sagde ...

Posemælk er en god idé... og faktisk har man kunnet få det længe fra et lille mejeri som ligger ved Osted. Man skal lige vænne sig til den bløde emballage, de har nemlig ikke sådan en farlig fin kande man kan komme mælken i :)

Tina - omme i London sagde ...

Capac - jeg fristes!

Donald - se min opdatering, Osted Mejeris maelkeposer er meget miljoevenlige.

Suzy - jeg saa godt Osted Mejeri omtalt paa nettet i aftes. Hvad goer du med maelken, hvis ikke du har en kande du kan saette posen i?

Anonym sagde ...

Hvor godt - der er som i dit opdaterings-link en rigtig god økonomi i at bruge posemælk! Jeg er vist ikke helt enig i at papmælk smager af pap, men mon ikke det skyldes at jeg ikke aner, hvordan pap smager? :-)

Anonym sagde ...

Osted ligger ikke så langt fra, hvor vi bor, så den lokale Superbrugs fører deres produkter. Det er nogle vældig gode produkter, de fremstiller. Også oste... køerne (!) er lange foran deres butik. Poserne er kreeret på en måde, så der er en lille, pølseagtig ting i den ene side, som man kan holde i; det er derfor slet ikke nødvendigt med en ekstra holder.