08 marts 2009

Det er lige foer…

 

Amaryllis

Hov, nu gaar det pludselig staerkt. Jeg satte et amaryllis loeg for en maanedstid siden. Jeg fik baade potte og loeg for £1.99 i det lokale havecenter og taenkte at om ikke andet, saa var det da en paen potte, som jeg altid kunne saette noget andet i, hvis ikke loeget ville blomstre.

P1250766

Nu staar den med en knop, som har udviklet sig voldsomt i loebet af i dag – og en biknop, som straeber efter at blive lige saa stor og flot som den anden. Jeg har paa fornemmeren vi faar den foerste blomst at se i morgen. Hvor spaendende!

Technorati Tags: ,,

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har aldrig selv haft amaryllis-løg, men jeg tager hatten af for dem der kan drive dem frem. Min svigermor er én af dem. Og blomsten er imponerende flot. Glæder mig til at se den udsprungen. ;o)

Tina - omme i London sagde ...

Jeg har aldrig proevet foer, men jeg satte den i jorden og gav den lidt vand og inden for 24 timer kunne man se der var liv i den. De gror godt nok raskt!