23 december 2008

Dagens lunch time vandring

Jeg havde lidt fortrudt at lave en aftale til lunch i dag, men her er stille, saa jeg besluttede mig for at begive mig ud alligevel. Jeg har jo ikke alverden jeg skal naa til en bestemt tid, bare en masse "catch up" arbejde - det er der til gengaeld masser af!



Jeg havde sat en arbejdsforbindelse staevne hos Bluu i Moorgate, som er et nyt sted der aabnedes i sommer og det ligger lige midt imellem vores kontorer. Jeg ville lige snuppe en lidt let lunch, da jeg simpelthen har vaeret ude til lunch naesten hver dag i December og synes linningen begynder at baere spor af det. (Januar bliver skrumpens maaned!) Anyhow, hos Bluu eksisterer smaa portioner ikke og da jeg bestilte en "club sandwich" fik jeg en mega sandwich MED French fries - og dem kan man jo ikke bare lade ligge paa tallerkenen, uspist...


Gaderne er naesten mennesketomme og til trods for vi er forbi den korteste dag i aaret er her godt nok noget skummelt! Himmelen kan ikke ses i dag, da vi har en rigtig graa London himmel. Skydaekket er saa taet at man slet ikke kan se der er skyer paa himlen, men bare kan fristes til at tro at himlen sommetider har den kuloer!

Forretningerne kaemper for at komme foerst paa markedet med juleudsalget; ja, det er altsaa det der plejede at vaere et Januar udsalg, som for nogle aar siden flyttede til et "foer nytaars udsalg" og nu er endt som et "foer JULeudsalg". Det er simpelthen utroligt og pressen skriver spalte op og spalte ned om alle de store forretningskaeder som staar med den ene fod i graven. Jeg tror aviserne har en stor del af ansvaret for den oekonomiske situation landet staar i lige nu. De pisker en stemning op og spekulerer til den store guldmedalje. Der er ingen tvivl om at vores high street ser noget anderledes ud til naeste aar til jul, end den goer nu.

Ingen kommentarer: