05 juni 2008

Dagens lunch time vandring

Dagens lunch time vandring gik bare lige over vejen, til the Carpenters Hall, som er en smuk gammel livery hall. Der havde de Wizardry in wood udstillingen og jeg kunne ikke dy mig for at stikke snuden idenfor.
Dette hersens monstrom er en drejebaenk af en slags - som af en eller anden grund har vinger!
De store skaale i baggrunden er lavet af "Monkey Puzzle tree". Jeg anede ikke saadan noget trae kunne bruges til andet end at se paent ud i haven, men det er aabenbart noget udemaerket trae.

Parketgulvet i den store hall var ikke saa let at fotografere (med mobilen...), men det skinnede saa flot at jeg slet ikke kunne staa for det.

Loftet er et kunststykke i sig selv og vaeggene ligesaa. Der er INTET, der er noget tilfaeldigt sammenflikket makvaerk i den hall. Jeg tror faktisk det er den smukkeste jeg har besoegt.

Udstillingen var fantastisk! F.eks. faldt jeg pladask for dette frugtfad, som ville staa saa smukt paa mit spisebord...
St Edward's Cross er den Engelske kroningskrone og en havde lavet en kopi i trae. Den er saa smukt og praecis udformet og saa er den lavet i noget rasendes flot trae.

Hele dette kaffestel er lavet i trae. Foerst kiggede jeg paa det og undrede mig over hvorfor det stod der, skoent det da var ualmindeligt smukt og pludselig fik jeg oeje paa aarerne i traeet. Det er fantastisk det kan lade sig goere!

Dette instrument kaldes (aabenbart) a sounding bowl. Jeg aner ikke hvor den er fra, men hoerte en kommentere at den saa Afrikansk ud og det er nok ikke helt ved siden af.

Disse hoejtpolerede traekrukker og vaser var til salg. Det var der ogsaa andet der var, men lige praecis de her fangede mit oeje. De kostede selvfoelgelig en stoerre formue, men joesses, hvor var de smukke. Jeg ville roere ved det hele, men det var ikke alle steder de tillod det!


Sidst, men ikke mindst skulle vi lige have en lysekrone med. Den hang jo bare der og saa laekker ud og saa skal der da et billede til.

Jeg blev noedt til at styrte hen og fange en sandwich inden jeg gik tilbage paa kontoret. Middagspausen var lige ved at blive en heldagsaffaere! Jeg fatter ikke at flere ikke tager chancen for at komme ind og se saadan noget i middagspausen. Det er da noget mere spaendende end at sidde paa kontoret og gnaske paa en sandwich!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hold da op for en udstilling. Checkede straks hjemmesiden, men, øv, det er sidste dag idag, så det når vi ikke. Kan godt forstå, at du bare måtte ta' billeder.