03 april 2008

I dagslys!

I gaar lykkedes det endelig at forlade kontoret i dagslys for foerste gang i aar. Ok, saa i Januar skal man gaa rimelig tidligt for at se dagslys, men alligevel...

Da jeg kom hjem snuppede jeg gummiroejserne paa (jep, det var et oemt syn. Jakkesaet og gummiroejsere!) og tog billedferingsapparatet om halsen, saa jeg kunne naa at snuppe et par have billeder. Blommetraet har masser af knopper, saa der skal nok blive en god hoest i aar.

Paeretraeet er ogsaa godt paa vej, men aeblerne faar ikke lov at baere frugt endnu. De er stadig ret smaa og spinkle, til trods for de har staaet der i 6 aar allerede. Maaske vi skulle tillade dem et enkelt aeble eller to, bare for at opfordre dem (det kaldes aeblepsykologi i finere kredse!)...

Forglem-mig-ej har vi ikke saa mange af endnu, men mon ikke de kommer. Jeg opfordrer dem i hvert fald paa det groveste til at gro over alt, for det er og bliver min yndlings. Saa lille og delikat og saa smuk!

Guldregnen proever ogsaa paa at komme i blomst, men jeg synes altid den ser saa tilfaeldig ud, indtil den virkelig kommer i blomst. Det er godt vi ingen smaa boern har, eller blev vi vel meldt til boernevaernet. Jeg kan huske alle guldregnene skulle faeldes da jeg gik i skole. Sikken en skam, det ville have vaeret noget klogere at laere boernene om faren i stedet, men saadan virkede paedagogakken i 70erne - and I dare say it hasn't gotten better with the years!

For nogle aar siden koebte vi en hel saek med forskellige "paaskelilje" loeg. Der er saa mange forskellige slags og de blomstrer paa forskellige tider og holder den nederste del af haven saa smuk, saa smuk i rigtig lang tid. De smaa perlehyacinter hjaelper ogsaa godt. Jeg maa hellere faa nogle roede tulipaner blandet ind dernede ogsaa, saa bliver alleen vidst perfekt. :)

Naboen har den skoenneste rhododendron (er det ikke saadan den hedder?) og jeg er naesten ikke misundelig, men heldigvis vender den mod vores have, for den side af haven kigger mod syd.
Lige om pludselig staar alt i blomst og vejret bliver langsomt lunere. Jeg skal have koebt en foraarsfrakke, for man kan da ikke gaa rundt med en vinterfrakke i April maaned og 15 grader! Maaske man skulle snuppe en lille lunch time vandring til Wallis eller Marks and Sparks?

1 kommentar:

kokken sagde ...

Tak for turen og for dejlige billeder. Det blev helt forår nede i min mave - mmmmm......