22 juli 2007

Hverdagsturisten slaar til igen!

Den anden dag skulle jeg starte dagen paa en konference i Parliament Square, saa jeg tog toget til Waterloo lidt tidligere end var noedvendigt, saa jeg kunne gaa over broen til the Queen Elizabeth Conference Centre i det gode vejr.


Paa the South Bank er der saa meget at se og jeg elsker bare at vaere turist i London og gaa og tage billeder af det hele, uanset om min tur bare er en tur paa vej paa arbejde.

The London Eye er den fedeste sevaerdighed i London - og jeg bliver aldrig traet af at tage billeder af den og alle de andre fede ting paa the South Bank!


Konferencen varede hele morgenen og da vi endelig blev lukket ud i det gode vejr besluttede jeg mig for at gaa mod Trafalgar Square og finde noget frokost, inden jeg drog mod kontoret.


Jeg fik oeje paa de her to malere i Parliament Square og kunne slet ikke staa for dem. De blev godt nok fotograferet af mange!

Da jeg naaede til Trafalgar Square var det gode vejr gaaet over. Aergerligt, for jeg havde gaaet og droemt om at smutte i Marks' og koebe noget lunch og saa saette mig paa en baenk paa pladsen og nyde solen.
Never mind, jeg smuttede da bare ind paa Starbucks paa the Strand, hvor jeg fandt en plads bagerst i forretningen, og satte mig med en sandwich og en kop kaffe.
Jeg havde knap faaet mig sat, foer politiet kom og gennede alle de andre kunder ind bag i biksen, da der var en "suspect package" paa gaden uden for! De fik ordre paa at gaa saa langt tilbage i lokalet som muligt, pga eksplosionsfaren og de store vinduer!
Oh well, jeg spiste videre og lod vaere med at fiske den bog frem jeg er ved at laese, da den handler om da Rachel North overlevede at blive spraengt i luften i tubebomben for et par aar siden... I loebet af en god halv times tid blev vi loesladt igen og Starbucks kunne slaa doerene op for business igen. Jeg gaar ud fra det var falsk alarm!
Jeg besluttede mig for at gaa tilbage til kontoret, for vejret var blevet fint igen og jeg traengte til at faa lidt vind i haaret - og et enkelt billede i kassen.

Jeg har lavet en lille billedserie af min "turist"tur, som gaar hele vejen fra Waterloo Station, gennem tunnelsystemet ved det gamle "Cardboard city", langs South Bank forbi the London Eye og en flok Dali skulpturer, over Westminster Bridge til Parliament Square, op ad Whitehall, Trafalgar Square, the Strand og videre ned gennem Fleet Street, forbi St Pauls til Bank og endelig op til London Wall.

Skridt taelleren naaede de 10 km inden jeg kom i seng. Nej, hvor sov jeg godt!

Ingen kommentarer: