22 juli 2007

Endnu en lang dag

Onsdag morgen var jeg godt traet. Det blev lidt sent foer vi fandt hjem aftenen foer,saa vaekkeuret blev sat til at ringe lidt senere end normalt. Jeg vidste jeg havde endnu en lang dag for mig, saa det kunne ikke nytte noget at sove til middag!

Solen skinnede og vejret var dejligt. Jeg noed min tur ned gennem industrikvarteret, hvor sommerfuglebuskene stod i blomst.
Ved stationen saa det lidt anderledes ud, der stod en udbraendt bil! Hmmm... for et par aar siden var der en del indbrud i bilerne ved stationen, men jeg har nu aldrig set nogens bil blive braendt ud!


Jeg var ikke paa arbejde laenge, inden jeg skulle ud til et moede i Snow Hill. Da jeg gik langs London Wall fik jeg oeje paa disse skoenne gamle rutebiler. Det var lidt en kontrast til den udbraendte ved vores station!

Der maa have vaeret et eller andet veterantraef, for jeg saa flere i loebet af dagen. Hvad det gik ud paa ved jeg dog ikke, men flotte var de.

Den gule bus var min favorit. Den minder mig om en gammel Lille Per film!

Ehmmm... jeg er faktisk ikke helt sikker paa hvad det her er for en? En ret fancy traktor?
Anyhow, jeg luskede ned gennem Postman's Park, mod the Old Bailey, for at gaa videre til Snow Hill.


Da jeg naaede til the Old Bailey kunne jeg hoere en masse raaben og skrigen og kunne se nogle burkaklaedte folk med plakater og knyttede naever i luften. Hmmm... det blev jeg noedt til lige at kigge naermere paa, saa jeg gjorde anstaltninger til at krydse vejen for at se hvad protesten gik ud paa og evt. snuppe et enkelt billede.
"Hi Tina, it's this way", loed der ved siden af mig og saa var den plan skrinlagt! En af mine kolleger fra komitteen jeg skulle til moede i, havde faaet oeje paa mig og troede ikke jeg kunne finde vej! OEV, nu blev jeg noedt til at gaa lige til moedet - UDEN billeder af demonstrationen!
Da jeg kom tilbage til mit kontor kiggede jeg lige paa nyhedsoverskrifterne. Protesten var forbundet med de famoese tegninger i JP. Nogle protestanter (LOL - muslimske protestanter...) demonstrerede i forbindelse med tegningerne foran den danske ambassade, hvor de aabenbart havde givet doedstrusler mod DK. Det blev de straffet for i onsdags - derfor protesten!
Vi havde et moede der foerst kunne starte klokken 16.00, men som ville tage mindst 3 timer. Aftenen blev lang igen.

Heldigvis blev jeg beloennet med denne smukke aftenhimmel, som jeg gik over London Bridge. Det var hele besvaeret vaerd!


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg tror også den gule bus er så ny, at den kan have været med i en "Lille Per" film.
Men de gamle busser er nu endnu flottere i mine øjne; jeg kan nemt forestille mig, at den er den eneste bil på gaden, og står flunkende ny og skinner, og så kommer jeg og skal med et stykke og har aldrig prøvet at køre i noget-som-helst andet end hestevogne.

Med de gamle veteranbiler gør man historien levende. Eller rettere, et lille bitte hjørne af historien, og et hjørne, som har betydning for os alle sammen.

Det er dejlige billeder du har. Jeg er helt ked af at jeg ikke kom til England i år for at se på bilmuseum og kanalrundfarter:-)

Surt er det, når tiden bliver "ædt" af møder eller konferencer.

Aftenbilledet ved London Bridge er en smukt punktum på sådan en sur aften:-)

Tina - omme i London sagde ...

Tak Donald for dine paene kommentarer. Se at faa bestilt en billet og kom paa bilmuseum. (",)