23 juli 2007

Dagens lunchtime vandring

I min frokost pause skulle jeg et smut ned til Holborn Viaduct og havde derfor lejlighed til at smutte ind om Postman's Park, som er en af mine yndlings oaser i the City of London.


Haven er bygget som et minde for posten, den ganske almindelige post, der bringer vores post ud hver dag, come rain, come shine!

Vaeggen her har mindesten over 34 forskellige mennesker der har det til faelles at de reddede andres liv, men mistede deres eget. En tragisk og en smuk vaeg paa den samme tid.

Hvis du har set filmen Closer, kender du Alice Ayres. Det er det Natalie Portman snupper da hun bliver spurgt hvad hun hedder. Jeg er vild med den film; og den bliver da ikke ringere af at Clive Owen er med i den...

Uden for parken staar denne statue af Rowland Hill, opfinderen af det moderne postsystem. Jeg synes det er saa fedt at der staar en stor roed postkasse lige ved siden af ham.

Paa vejen tilbage fra mit oprindelige aerinde smuttede jeg lige igennem igen. Jeg kan ikke staa for de kaempe guldfisk!


Paa London Wall beundrer jeg altid disse luftventiler. Jeg synes farverne og formen er saa fed.
Naah, jeg maatte tilbage til min pind. Heldigvis kom jeg toerskoet hjem. Nu haaber jeg vejret holder, for Tirsdag aften skal vi nemlig ud og sejle paa Themsen!

Ingen kommentarer: