12 juli 2007

City of London Festival

City of London Festival har igen i aar arrangeret en masse levende musik og teater i gader, straeder, pladser og sale og i aar er jeg saa heldig at mit kontor ligger lige ved siden af en af de haver hvor en del af musikken foregaar. Det er fedt, hvis bare man lige kan komme afsted med at deltage!

I mandags havde jeg besluttet mig for at jeg ville saette mig om i Finsbury Circus og nyde min middagsmad, mens jeg lyttede til dagens koncert. Der var bare lige et lille bitte problem; jeg kom foerst ud fra kontoret klokken 13.40, saa da jeg endelig fik koebt noget spiseligt og fik mig sat til rette spillede bandet lige et nummer faerdigt og saa et til - og saa pakkede de ellers deres pakkenelliker sammen og gik!
Oehhhh naah, jamen saa fik man da madro og jeg gad da naesten heller ikke hoere deres yderst maerkvaerdige folkedanskehopsasa alligevel! Bandet hed Zigazag og var virkelig yderst maerkelige, men ogsaa ret underholdende!



I dag havde jeg en anden frokostaftale og kunne derfor ikke komme afsted med at tjekke hvad der var paa tapetet, men i morgen er det denne festligt udseende fyr der skal underholde, saa mon ikke jeg lige skal luske en tur derom?

Hans navn er Koko Kanyinda og han stammer fra Congo, men er nu bosat i Bristol - of all places! Han ser da spoejs ud, om ikke andet!

Det er simpelthen fantastisk som The City of London har aendret sig i de sidste 10 aar. Da jeg sidst arbejdede her var det saadan et gammelt og stift sted, hvor man ALDRIG ville opleve en farvestraalende Congolesisk trommeslager midt i frokostpausen. Jeg elsker at man kan det nu!

Ingen kommentarer: