06 februar 2011

The King's speech

Klokken fem spurgte min elskede om jeg havde lyst til at koere en tur. "Ja", svarede jeg og en halv time senere sad vi i biografen. Jeg ville saa gerne se "The King's speech" og tilfaeldigvis var der en forevisning klokken 17.30 i den lokale bio. Min elskede var ikke helt overbevist om at det var en god ide, men han gik med til det alligevel. :)



Har du chancen for at se filmen, saa lad den ikke gaa din naese forbi. Det er en af de smukkeste film jeg nogensinde har set. Den er paa hoejde med "The Pianist", The English Patient" og "Life is Beautiful" i ren og skaer smukhed. At Colin Firth er med i den bliver den jo ikke ringere af...

Min elskede fortroed ikke, han var lige saa betaget af filmen som mig. Jeg ved scener fra den film vil dukke op i mit hovede i meget lang tid og at adskillige replikker vil blive fast inventer her i huset.

Vi havde ikke faaet taget noget op af fryseren til i aften, men min elskede havde allerede luret at der var en Nando's paa den anden side af gaden, som passende kunne fylde vores maver, skoent der allerede laa en del popcorn deri. Nando's er en kaede af restauranter som findes paa enhver engelsk hovedgade. De har jordens mest irriterende serveringsform (en maerkelig blanding mellem cafeteria og restaurant!) og med nogle helt fantastiske saucer til deres grillede kyllinger. Det er billigt og hurtigt og lige til en hurtig bid soendagsmad efter en god film. 

7 kommentarer:

AagePK sagde ...

Ham Colin, er han ikke adelig? Jeg mener, allerede i min realskoletid lærte vi da om Firth of Forth, ikk'? Lige som Lawrence of Arabia.
Hvorfor lægger man en hel kæde af restauranter i hovedgaden, er en enkelt biks ikke nok?
Og en rigtig god mandag til dig, med masser af mandagshumør!
;-)

Ellen sagde ...

Den skal jeg helt sikkert også se. Charlotte og Tim så den i fredags og var begge dybt betagede af den.
De havde helt ondt i maven af bar' sym- og empati, når han ikke kunne få sine ord frem...

Fru Friis sagde ...

Det lyder da som en herlig aften! Jeg vil holde øje med filmen, tror godt jeg kan lokke manden med, med lidt overtalelse... ;o)

Annette i Barcelona sagde ...

Jeg skal se den i morgen og jeg glæder mig. Og du har ret, med Colin Firth kan man vist ikke gå helt galt i byen...

Tina - omme i London sagde ...

Aage - og et stort smil til dig. :)

Elen - glaed dig, den er fantastisk!

Fru Friis - som sagt, kan den anbefales paa det varmeste.

Annette - god fornoejelse. :)

jette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
jette sagde ...

Den glæder jeg mig også meget til at se. Har kigget på den lokales hjemmeside (Biohuset i Lemvig) og sandelig den kommer til marts. Kongens store tale hedder den på dansk. Hmmmm!!!