10 februar 2011

Blomsterfroe

De sidste to dage har solen skinnet fra en skyfri himmel. I dag har det ogsaa vaeret et straalende vejr... Regnen stod ned i laarfede straaler og for hulen, hvor var det vaadt!

Jeg blev dog alligevel noedt til at skulle ud og fouragere og taenk sig hvad jeg pludselig skuede ud af hjoernet af mit ene oeje? Erantis! Jeg var paa nippet til at blive fristet over ende og havde jeg allerede koebt min lunch og der var en lille plastikgaffel i posen kunne det godt vaere jeg var kommet til at grave dem op. Jeg gjorde det ikke, men jeg ved praecis hvor de staar og vil holde oeje med om jeg ser gartneren, som maaske kunne lade mig have en lille knold (eller er det loeg - nej vel?) med hjem i haven... Vintergaekkerne og krokusserne i baggrunden skal jeg nok lade vaere, for dem har vi jo allerede i haven. :)

Prinsen i den sorte bil plejer gerne at hente mig ved stationen om aftenen, men ikke i aften. I stedet moedte jeg en froe paa min vej. Jeg kyssede den ikke, for jeg er meget godt tilfreds med den prins jeg allerede har. Desuden maa man antage det er en lille Fru Froe, der skal have lagt nogle aeg, inden hun igen kravler under en sten. Det er ganske vidst, foraaret er ikke mange uger vaek. Gad vide om vi naar at faa vinter igen, eller om Fru Froe har beregnet vejret rigtigt?

4 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Jeg kan fortælle dig, at erantis formerer sig ved frø.
Du må komme og hente nogle hjemme hos os.
Vores har også stukket hovederne frem.
Trods kulden.

Anonym sagde ...

Fuur kom før mig...du må tilbage og hente frø,når den tid kommer, det er meget nemt :D
I øvrigt synes jeg "dine" erantis er flot langstilkede :D

Sylvia sagde ...

Tenk at du kan se blomster som kommer opp fra bakken! Her er det tett i tett med hvit sne, og det tar nok en stund til, før jeg kan se blomster, tror jeg.
En god weekend ønsker jeg deg.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - det lyder perfekt, men saa vidt jeg kan laese mig til skal de saaes med det samme. Det er ikke froe man kan gemme. Ved du noget om det?

Anne - jeg maa se om jeg kan "komme til" at plukke nogle froe. ;)

Sylvia - god weekend til dig her. Her er foraaret godt paa vej, men vi kan sagtens naa at faa sne endnu og generelt sker der ikke noget ved det, for vi faar ikke saa haard en frost.