15 februar 2011

Nej, hvor var det fedt!

Soendag aften gik turen til Brixton Academy for den lovede koncert med diverse navne paa plakaten. Det var mange aar siden jeg sidst havde vaeret i the Academy, alt for mange faktisk, for jeg har altid elsket Brixtons musikscene, der bare er saa afslappet og nem at have med at goere og saa tiltraekker de nogle fantastiske kunstnere.

Der var diverse amatoerer paa scenen, mens vi fik os sat med et godt glas Tuborg... jep, Tuborg har fundet ind paa det engelske marked. Det kan jeg lide!

Maxi Priest var foerst paa scenen. Han spankulerede rundt og sang af karsken baelg, men han var ikke helt "med" fra starten, hvilket var lidt af en skam.  Der kom en rap artist og sang sammen med ham i de sidste 2-3 sange og saa faldt det hele paa plads og han var akkurat lige saa god som jeg husker ham fra da jeg var ung og smuk.

Nr to paa scenen var Marcia Griffiths, som er en af de eneste kvindelige reggaesangere jeg lige umiddelbart kan komme i tanker om. Hun er en fantastisk sanger og er da ogsaa kendt som "the Queen of Reggae". :) Det er Marcia Griffiths der er ansvarlig for "The Electric Boogie", som jeg foer har omtalt.

Ken Boothe er en rigtig old school entertainer, der bare forstaar at holde hele publikum i sin hule haand. Vi var lige ved at doe af grin over hans specielle dansestil, da jeg har en svoger der danser akkurat lige saadan. :) He he - han er ogsaa af den samme generation!

Millie Jackson var oeverst paa programmet med Maxi Priest og hun er knalddygtig, men hold fast, hvor ville jeg oenske hun bare ville synge i stedet for ogsaa at give sig ud som komiker. Stoenni!

Ken Boothe var aftenens absolutte hoejdepunkt, ham kunne vi sagtens have lyttet noget mere til. Jeg har haft en af hans sange i mit hovede lige siden soendag aften, men desvaerre kan jeg ikke komme i tanker om hvad hulen sangen hedder. Saa snart jeg kommer i tanker om den, eller det lykkes mig at nynne den for min elskede, saa han kan genkende den (!), saa finder jeg den lige paa Youtube. :)

Ingen kommentarer: