20 februar 2011

Soendagsvisit

Bebsen tog sine foraeldre med paa udflugt i morges, til en baby gym som ligger her i nabolaget og slog saa et slag ind om Besserne. Vi skyndte os at byde dem paa aftensmad, saa vi kunne nyde deres selskab lidt laengere. 

Jeg ved ikke om man bruger den slags aktiviteter for boern i DK, men her har vi masser af hvad vi kalder "Soft Play" centres, som er en form for indendoers legeplads, hvor der er rutsjebaner og saadan nogle store omraader med en masse smaa plastikbolde. Hmmm... det er svaert at forklare, men smart, det er det altsaa og Bebsen elsker det! Hun har en lille boldpool hjemme, men den store i centeret er lige til at give hende julelys i oejnene. 


Al den aktivitet er haardt, naar man bare er et aar gammel og der gik ikke laenge efter aftensmaden inden sutten sad i munden og der var en der begyndte at fingerere ved mors noegler. 

Vi skal virkelig dy os for ikke at doe af grin af det stakkels barn i disse dage. Hun har pludselig fundet et "slemt fjaes", som hendes foraeldre ikke er helt tilfredse med og vi har strenge instrukser om ikke at grine, naar hun stiller det op. Det er svaert, men vi ved godt hvor vigtigt det er og vi adlyder naturligvis. Hun bliver altsaa laengere og laengere og fraekkere og fraekkere hver gang vi ser hende, den lille slambert - og som vi kan lide det!

9 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Et af mine større dagplejebørn bruger udtrykket: "Søde, frække baby" om det mindste af børnene i min dagplejegruppe. Det kan da vist også bruges om "din" bebs! God dag til dig!

Lene sagde ...

er det ikke bedsteforældres ret at grine, hvor der ikke grines må? :-)

Grith sagde ...

Hvor er hun skøn. Min den lille står ind i mellem og skælder ud på babysprog med løftet pegefinger. Det er svært ikke at grine.

Hilsen Grith

FUUR. sagde ...

Bebsen bliver måske mere og mere fræk; men hun bliver da også,
"må jeg konstatere", sødere og sødere.
Hende kan i godt være stolte af.
Har på fornemmelsen, at i også er det!!

Ella sagde ...

Hun forstår da at er publikum på - og det skal benyttes, når der er bedsteforældre iblandt. Vi må meget mere end andre. Hep hep. Og hvor er hun altså bedårende.

Conny sagde ...

Hun bliver også kønnere og kønnere den unge dame, jeg forstå godt basserne er stolte af hende.Her i Viborg har vi også et indendørs legeland,det er vist beregnet til lidt støre børn.

Tina - omme i London sagde ...

Kirsten - det kan roligt siges og lidt fraek er ok, men du skulle se det ansigtsudtryk!

Lene - mjoehhh... men hvis bedsteforaeldrene vil goere sig tanker om et rimeligt velopdragent barn, saa maa de tage sin toern - og det goer vi, for vi er simpelthen begge to allergiske over for uopdragne boern. :)

Grith - tak og ja, det er svaert, for de er sgi da soede uanset hvilket ansigt de stiller op.

Moar - vi er MEGET tilfredse med hende, den lille labre larve. :)

Ella - tak og ja vi maa mere, meget mere, men foerst naar hun bliver lidt aeldre og selv kan skille skidt fra kanel.

Conny - tak skal du have, og ja, vi er begge DYBT forelskede i hende. Det er svaert andet. :)

Anonym sagde ...

Ihh hvor bliver hun stor og lækker!
Og nej - man må ikke grine når forældrene siger man ikke må!! Selvom jeg kunne nu godt tænke mig at se hendes funny face :-)

Tina - omme i London sagde ...

Jeg maa se om jeg kan luske mig til at snuppe et billede af den lille fraekkert!