12 februar 2011

Fornemt besoeg

For nogle uger siden blev jeg enig med mig selv om at det var paa tide at proeve noget nyt fuglemad i haven, for jeg synes ikke rigtig der svandt i det jeg havde haengt ud. Det er der blevet lavet om paa, paa mere end en maade!


Vi har altid haft i hundredevis af parakitter i baghaven, baade her og i vores forrige hus, men de plejer at holde sig til naboens kaempe trae og en af de andre naboerns aebletrae. Det goer de tilsyneladende ikke laengere og ehmmm... de maa meget gerne blive ved med at komme i haven, for jeg synes altsaa det er spoejst at have papegoejer i haven, de saetter kuloer paa hverdagen.


Oh, og nu vi lige er ved det med kuloer... :)


Bare lige i tilfaelde af der er en dyreelsker der laeser med, saa skraemmer jeg altsaa ikke de andre fugle vaek, de faar stadig mad ogsaa, som Robin her kunne konstatere, da han kom paa besoeg i eftermiddag.

8 kommentarer:

Margrethe sagde ...

Fantastisk at du har papegøjer i haven ;0) finder Robin sig i at der er andre fugle? - vores rødkælk er meget territorial og hidsig, når der er andre fugle ;)

Inge sagde ...

Hvor er det flotte fugle du har i din baghave.. og imponerende at se påskeliljer i blomst ude.. jeg troede faktisk ikke I var så langt foran os i nuaturen.. :-)
Hav en god søndag

Lene sagde ...

Har du papegøjer i haven? Vilde papegøjer? :-0

AagePK sagde ...

Parasitterne, øh:Kitterne!, har også bredt sig i Tyskland. Og ham Robin må I da værne om, så han kan bruges til næste jul, når børnene skal samle ind, ikk'?
;-)

lone.g sagde ...

Kære Tina
Skønt besøg du har dig der! herligt som naturen kan forundre os;-)
Hilsen Lone.g

Tina - omme i London sagde ...

Margrethe - ja, synes du ikke den er fin. Robin finder sig i alt muligt, de er saa soede og meget tamme. Konen der boede her foer os fodrede en af haanden!

Inge - vi er nok mindst en 3 uger foran. UK ligger en 5-6 grader syd for DK, saa det er ikke saa overraskende.

Lene - Ja, hvis altsaa parakitter egentlig er papegoejer. Det tror jeg, men jeg er ikke sikker. Om sommeren flyver de i kaempe flokke paa op til 200 fugle over sportspladsen bag os. De er meget glaede for vores nabos store trae i baghaven. Der er rigtig mange af dem i hele sydLondon.

Aage - jo, Robin passer vi paa. Han er saa soed.

Lone - jeg er vild med naturen, i hvert fald det meste af den. Naesten alt med max 4 ben!

Ellen sagde ...

Haha, dit sidste svar er meget beskrivende :-D
Den med to ben er nu også sød - jeg kan så godt lide den lille Robin, som heller ikke er aggressiv hjemme i vores have - hvilket nok har noget at gøre med at føle sig i mindretal...
Og påskeliljer!! Jeg vidste godt, at I er omkring tre uger foran os, men jeg er sikker på, at der er noget mere end tre uger til vi ser påskeliljer i de danske haver.
Det er et kanongodt billede, du fik fanget af erantisen.

Tina - omme i London sagde ...

Ellen - tak skal du have. Jeg har altid regnet med omkring tre uger, men det kan da godt vaere det er lidt mere - fem maaske?