13 februar 2011

Turn gik til the North Downs

Davids visit var lagt om i denne uge til loerdag, saa der ikke skulle gaa for lang tid inden vi ser ham. "Skal vi ud og koere en tur i dag" spoerger han tit, for han kommer ikke ud omkring, med mindre vi tager ham ud. De plejede at have en minibus hvor han bor, men den er blevet sparet vaek. De brugte den til udflugter og sommetider til at koere paa ferie i og beboerne savner den meget. Det er synd, for der er ingen af beboerne der selv kan tage paa udflugt ret meget laengere vaek end et par busttop.

Vejret var saa fint i dag at vi blev enige om at det var en god ide at faa lidt nyt ind paa nethinderne. Min elskede staevnede ud gennem Kent, uden vi havde nogen rigtig plan om hvor vi ville hen. Sagen er at uanset hvor vi koerer hen, saa vil David aldrig ud af bilen, med mindre han skal paa toilet eller have noget at spise. Han vil bare gerne koeres!

Vi endte i the North Downs, som er et helt fantastisk skoent naturomraade paa kalkbakkerne i Kent, hvor mine jyske forfaedre engang for mange hundrede aar siden slog sig ned. Jeg forstaar dem godt, for joesses hvor er der smukt!

Omraadet er et saakaldt "Area of outstanding beauty", som betyder at det er fredet i klasse A. I England har vi hvad hedder "rambling rights" som betyder at man har ret til at gaa over aabent land. I the North Downs er der rigeligt at gaa paa!

Vi parkerede paa et udsigtspunkt og mens maendene blev siddende i bilen gik jeg ud og knipsede et par billeder. Jeg ville elske at have haft et par gode travesko paa og gaa og gaa og gaa i timevis, men saadan foregaar udflugterne ikke, naar vi har David med. Det goer ingenting, min elskede er flink til at holde, saa jeg liiige kan komme lidt ud og David har ingenting imod vores stop.

Vi koerte over Canterbury paa hjemturen, bare for at undgaa at koere paa motorvej. Canterbury er en gammel og meget spaendende og flot by. Det bliver vidst et udflugtsmaal naeste gang vi faar DK-besoeg. :)

5 kommentarer:

Margrethe sagde ...

Sikke nogle skønne billeder :-) Der ser helt vidunderligt ud. Kan godt forstå, at det kan blive mål for endnu en udflugt.
Hyggeligt med en køretur med svoger :-)

Liselotte sagde ...

Hold da op, som der er smukt derude, Tina. Godt du "får lov" til små pauser, hvor du kan dvæle et øjeblik og specielt tage billeder, som du deler med os. Der ville jeg gerne ud engang :-)

Tina - omme i London sagde ...

Margrethe - ja, der er saa smukt. Der kunne jeg bruge mange timer paa gaaben!

Liselotte - jamen du skal vaere saa velkommen. :)

FUUR. sagde ...

Ja tak så gerne!!!
Lige et sted for os,
kan jeg allerede se.
Bare vi når alle de steder.
Du har forhåbentligt ikke glemt
"Edens projekt"?

Tina - omme i London sagde ...

Moar - du kan tro jeg ikke har glemt the Eden Project, men der skal et par overnatninger til den tur, tror jeg. :)