23 februar 2011

Aftenens lysekrone

Det er vidst ved at vaere laenge siden jeg har haft en lysekrone paa programmet, men i aftes fandt jeg en som helt sikkert skulle fotograferes, for sikke omgivelser den sad i!



Vi havde et kommittee moede og eftersom vi er heldige nok at have et medlem af kommitteen der ogsaa er medlem af "The National Liberal Club" i Whitehall, blev aftenens moede holdt der. Vi var en del der droemte om at gaa ned ad trappen her, ifoert lang kjole og hoeje soelvsko. 

Efter moedet var der drinks i et af de flotteste rum jeg nogensinde har set. Proev at kigge paa linket her. Lysekronen hang i det rum, som jeg tror er det gamle "smoking room". Hold fast, hvor ville jeg gerne se det i dagslys og uden alle de mennesker, for rummet var fyldt med de mest fantastiske detaljer overalt!


Tjek lige stoerrelsen paa den kamin, Chesterfield sofaerne, tapetet, de smukke soejler, med de mest fantastiske kakler paa siderne, loftet, lysekronerne, taepperne og ja, jeg kunne blive ved. Jeg er vild med saadan nogle bygninger, men hold fast, hvor er jeg glad for jeg ikke skal holde dem rene, med alle de detaljer!

The National Liberal Club er en selvstaendig institution, men har staerke link med the Liberal Democrats (det ene af regeringspartierne) og i rygerummet stod der en montre med alt muligt om Gladstone, som nok er Englands mest beroemte politiker. Han er i hvert fald en af dem der har varet laengst! Over 60 aar strakte hans karriere sig og den indebar fire perioder som finansminister og fire som premier minister. Jeg ved faktisk utroligt lidt om den mand, men jeg nu blev jeg lidt klogere. :)



"Er du klar over det er den originale Gladstone taske" spurgte en af gaesterne mig og ehmmm... nej, det var jeg ikke, men som sagt kan man da blive saa klog og nu ved jeg ogsaa hvem tasken er opkaldt efter. Fed taske ellers!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Sikke et flot sted Tina..jeg tog lige en rundtur med det virtuelle link :D

Grith sagde ...

Åh, hvor flot - det er altså bare noget specielt over de gamle bygninger de har i London.

Ville nu gerne have sådan en lysekrone herhjemme.

Hilsen Grith

FUUR. sagde ...

Oj- Oj- Oj!

Tina - omme i London sagde ...

Anne - ja, det er helt fantastisk. :)

Grith - mon ikke I har lignende i DK?

Moar - jow jow. :)

Madam Kjeldsen sagde ...

Så gik der lige Sherlock Holmes i den ;) ... Jeg kom sådan til at tænke på den æra, da jeg så billederne af stuen, I holdt møde i.

Justian Madensen ( GossipNyheder ) sagde ...

Det må være helt fortryllende at være sådan et sted :) Jeg ville drømme mig væk med det samme tror jeg og blive fortabt i drømme om hvordan livet ville være hvis...

Anonym sagde ...

Sikken et fantastisk sted - jeg kan godt forstå, at man straks tænker på gallarober når man ser trappen. Til gengæld tænker jeg straks på klassiske romaner, når jeg ser de store chesterfieldsofaer! *S*