20 februar 2011

Can can garn

Jeg kom til at gaa ind i den lokale garnforretning og saa faldt jeg over et noegle garn, som jeg da simpelthen blev noedt til at eje, saa jeg kan eksperimentere lidt. Garnet er fra Rico Design og kaldes "creative can can print".

Et bundt er nok til at lave et halstoerklaede, som ser noget mere avanceret ud end det er. Ifoelge opskriften skal man strikke paa 7 masker, men jeg rundede op til 10 masker. Toerklaedet strikkes i retstrik hele vejen igennem.

Garnet er en form for loest strikket baand. Man slaar op ved at sno strikkepinden igennem hullerne med fast afstand mellem "maskerne".

Man strikker ikke hele garnet igennem masken, men tager bare "kanten" af garnet og traekker igennem.

Effekten bliver dette boelgede design. Det er bare saa smart og man kan snart knalde et halstoerklaede sammen. Dette her skulle gerne vaere faerdigt til i morgen, naar jeg skal spise lunch med hende jeg strikker til. Ikke meget pres der saa!

8 kommentarer:

Sifka sagde ...

Orv, det er smart!

Anette sagde ...

Hvor er det flot! Og sikke en skøn farve. God søndag :)

Sylvia sagde ...

jeg har også "strikket" et slikt tørklede en gang. Det er i deilig om bløtt Merino, og er utrulig flott rundt halsen!!!
Så morro å se det igjen på din måte.

Heidi sagde ...

Det er længe siden jeg så dét garn første gang, men det er vildt smart. Så kan man snildt strikke et tørklæde til aftenens middag, hvis man lige mangler noget farvestrålende til garderoben. ;-)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

SMART, har da aldrig set noget lignende :-)

Irene sagde ...

Personligt må jeg sige jeg har en alvorlig allergi mht det garn. Rent kunststof! Kan simpelthen ikke holde ud at røre ved det, men efter sigende kommer jeg meget snart til at handle med det ... GYS! ;-)

Grith sagde ...

Flot, gade vide hvor man finder det herhjemme.

Ellers må det lige vente et par uger til jeg kigger forbi i London.

håber du når at blive færdig!

Hilsen Grith

Tina - omme i London sagde ...

Sifka - ja, synes du ikke?

Anette - tak og ehmmm... god mandag til dig. :)

Sylvia - det her er desvaerre syntetisk, men smart, det er det!

Heidi - netop! :)

Sussi - det er tysk, saa det skulle undre mig om ikke man kan koebe det i DK?

Irene - jeg kunne heller ikke gaa med det, men det kan de fleste mennesker, det er dig og mig det er galt med! :) Ser du Sylvia siger hun har set det i Merino?

Grith - kig paa hjemmesiden, mon ikke de har en dansk forhandler? Ellers maa du snuppe et par bundter med hjem fra London. :)