09 juli 2011

Djaevlehue paa rundpind

Jeg har en meget stor forkaerlighed for Hendes Verden og sidst jeg var i DK snuppede jeg lige en kopi (ja, jeg betalte naturligvis for den) i lufthavnen, da jeg havde et par bundter garn og min lille bitte rundpind i tasken.

Der var en opskrift paa den klassiske djaevlehue i bladet. Jeg kender den som strikket paa tvaers, men denne her var strikket nedefra og op - dog paa to pinde. Den skulle proeves. Jeg foretraekker at strikke rundt, saa jeg lavede bare den lille smule om paa opskriften og strikkede loes.


Nu ligger huen faerdig og jeg glaeder mig til at lave mange flere. Jeg skal liiige have lavet lidt mere om paa opskriften, for jeg synes den skal lukkes saa brat. Man kunne jo godt  lave en lille top paa den, men det finder jeg ud af efterhaanden. Den behoever jo heller ikke vaere helt ens hver gang man strikker den.

Jeg er ikke helt vandt til den lille rundpind endnu, men jeg vil simpelthen have laert at strikke paa den, for den er da perfekt til rejsestrik.

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Den er da bare så cute.
Jeg prøvede at strikke huerne på den måde på 4 pinde, og det var ikke nemt. Men måske med den lille rundpind...

Lavendel sagde ...

Jeg strikker dem efter en anden opskrift (tror, det er arnica.dk) men bruger rundpind og magic loop- supernemt.

Lavendel sagde ...

rettelse, det er denne opskrift:
http://ibirk.dk/pdf-filer/iBirk-Djaevlehue.pdf

Tina - omme i London sagde ...

Eva - det er altsaa nemmere paa magic loop metoden, altsaa paa en lang rundpind, men nu har jeg bestemt mig for at ville blive dus med den lille rundpind og saa skal det bare vaere!

Lavendel - ja, jeg er ogsaa meget stor fan af magic loop og strikker stroemper, to af gangen, paa den metode.

Irene sagde ...

Hvor er det bare en fin lille djævlehue:-) Tror jeg vil prøve at finde den opskrift og en lillebitte rundpind!

Tina - omme i London sagde ...

Irene - hvis du kender til magic loop metoden, saa synes jeg du skal finde en STOR rundpind og bruge den, eller brug dine stroempepinde. Det er altsaa noget nemmere!