23 juli 2011

Det store slaeb

I anledning af vores forestaaende flyttedag havde vi lejet en stor varevogn, saa vi kunne faa alt vores jordiske gods flyttet til opmagasineringsstedet. Alt det store og det tungeste forsvandt sidste loerdag, men der var nu stadig en del der skulle goeres noget ved. 


Foerste stop var losse og genbrugspladsen. Vi havde en overraskende maengde skrammel, der ikke var til andet end udsmidning. Jeg er ret sikker paa at en del af det var noget vi havde haft med fra sidste gang vi flyttede. Det er haardt arbejde, men for hulen hvor er det forfriskende at komme til bunds i alle ens ejendele. "Hvorfor havde vi egentlig alt det skrammel" spurgte jeg min elskede. "I tilfaelde af at vi skulle faa brug for det" loed svaret og det er vel egentlig derfor man holder ved saa mange ting, som man, hvis man er helt aerlig, ellers er helt faerdig med at have nogen form for behov for.


Vi smuttede hjem og hentede endnu et laes. Denne gang var det et af de laes der er for gode til at blive smidt ud og derfor skulle til en genbrugsforretning. Konen der tog imod i forretningen fik julelys i oejnene, da jeg troppede op med alle mine poser og kasser. Hun var fuldstaendig ligeglad med at det hele maaske ikke var perfekt eller rent, hun var bare glad for det hele og jeg var mindst lige saa glad for at komme af med det. Jeg bryder mig altsaa ikke om at smide ting ud der ingenting fejler og jeg ved hvor stor glaede vi selv altid har haft af genbrugsforretninger. 



Der bliver helt sikkert ingen behov for sovemedicin i aften!

1 kommentar:

Annette sagde ...

Selv om det er en hård tørn, så er det bare så skønt at få ryddet op i alle gemmerne.
Til trods for 5 x flytning indenfor de sidste 10 - 15 år, så er der med 100%´s sikkerhed på en eller anden uforklarlig vis alligevel sneget sig ting ind, som egentlig skulle have været smidt ud. Jeg drøner også rundt til genbrugsforretninger med det der er for godt til at smide ud, så har jeg på fornemmelsen, at det ikke helt går til spilde. Fortsat rigtig god arbejdslyst til jer ovre på den anden side af vandet ☺.