02 juli 2011

City of London festival

"Der hopper store kaniner rundt i gaden" sagde min kollega, der lige var kommet tilbage fra sin frokostpause; "der er ogsaa konfetti og staaltrommer" fortsatte hun, mens vi alle grinede og spurgte hvilken pub hun havde frekventeret i frokostpausen!


Da jeg gik ud for at finde lidt lunch fandt jeg snart ud af hvad det var for nogle kaniner hun havde set, de kaldes ogsaa kaenguruer og de var del af the City of London Festival parade, en del af the City of London Festival, som jeg normalt nyder i Finsbury Circus. Jeg tror ikke der foregaar en hel masse i Finsbury Circus i aar, eftersom den er stort set lukket - i de naeste syv aar!


Paraden var med kostumer og figurer som symboliserede Oceanien. Det var den store vandmand der fangede mit oeje, men fiskene var nu heller ikke uden evner.


Paraden bestod hovedsageligt af folkeskoleboern, laerere og andre voksne og saa var der en lille gruppe transvestitter med nogle helt fantastiske kostumer.


Trappen og omraadet foran St Paul's cathedral var noget mere farverig end normalt og ogsaa en del mere stoejende. Der loed staalbandmusik og andet trommemusik fra forskellige bands og en festival stemning spredte sig i omraadet.


Det er ikke tit man ser saa farvestraalende en paaklaedning i det jakkesaetteklaedte City of London!


Jeg snuppede en hurtig lille video af en af de Mauri sange/danse der blev opfoert. Der var dem der var mere bekendte med baade sang og bevaelgelse end andre...



Eftermiddagen gaar altsaa lidt nemmere, naar man har saadan en skoen oplevelse med sig tilbage paa kontoret. Inden jeg fik mig set omkring var det fyraften og weekend. Hav en god en af slagsen!

6 kommentarer:

Inge sagde ...

Haha kaniner eller kænguruer.. :-) flotte og sjove er de jo, og sikke et liv der har været i byen

Conny sagde ...

Det er altid sjov med lidt larm i gaden, så gå tiden hurtiget
God weekend

KirstenK sagde ...

Lidt kaneval med kænguruer eller kaniner kan altid få humøret i top og tiden til at gå lidt hurtigere...

Dorthe sagde ...

Nå, så det var DET det var. Vi var i London i weekenden (til Take That koncert på Wembley, weee) og stødte på optoget på Oxford Cirkus.

Tina - omme i London sagde ...

Inge - byboern, de kan sgi da heller ikke kende forskel paa en ko og en gris! :)

Conny - helt sikkert og tak.

Kirsten - :) det goer hverdagen lidt lysere.

Dorthe - det var ikke tilfaeldigvis the "Pride parade" du saa? Jeg mener det passer med dagen, men ehmmm... den er lidt mere vovet end denne her. ;)

Dorthe sagde ...

Pernille, faktisk ved jeg slet ikke, hvad det var jeg så.
Dit indlæg er skrevet lørdag, men jeg kan se på beskrivelsen af 'din' parade, at den var fredag. Og det var altså lørdag, at vi blev 'fanget' på Oxford Circus.
Den korte del vi så, var bl.a. med en bus med et vindende fodboldhold og nogle der gik med plastikmål bagefter. Så måske noget helt tredje :o)