15 maj 2010

Paa udflugt med sporvognen

Indtil for et par aar siden boede min frisoer ca 20 huse laengere henne ad vejen. Nu er hun flyttet en 5-7 km vaek, men jeg haenger ved, for hun forstaar mit haar. Jeg plejer at blive baade bragt og hentet igen af min elskede, men i dag havde han andre planer, saa jeg maatte finde vejen frem selv.
Det var nu slet ikke saa vanskelig en opgave, for jeg kender en rigtig paen maade at komme frem paa. Jeg satte ud til fods og gik ned gennem en lille lokal park, som jeg kastede min kaerlighed paa, det oejeblik vi flyttede ind i omraadet. Der er saadan nogle imponerende traeer!

Jeg gik videre om gennem et af de finere boligkvarterer, som er knap saa tungt trafikerede som hvor vi bor. Det er saadan et rigtigt hyggeligt sted med grusveje (grrr... som blev mine sko stoevede!), postcykler og bugnende groent loev.

Den lille tur ledte mig om til sporvognsstationen og inden ret laenge var jeg fremme ved Blackhorse Road sporvognsstation, som er et oejebliks gang fra hvor min frisoer er flyttet hen. Sporvognslinien blev aabnet for omkring 10 aar siden og er bare en faenomenal maade at komme frem og tilbage paa. Vi tog en tur kort tid efter den var aabnet, for at se hvor den koerer hen. Vi kom steder vi ikke engang vidste eksisterede!

I loebet af lidt over en halv time var jeg ved vejs ende og snart kunne forvandlingen fra moskusoksevinterparyk til smart sommerhaar begynde. Jeg kunne naesten ikke kende mig selv igen, da jeg endelig var faerdit. Der var altsaa blevet lige rigeligt Beatleshaar over mig!

3 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Dit hår må have groet MEGET på en uge.
Jeg observerede ikke,
det var langt, da vi mødtes sidste weekend. Synes ikke, der var det mindsteBeatles over dig.
Fin sporvognstur, vi, faderen og jeg kommer og prøver en tur.

AagePK sagde ...

Hwa'ffor ma a intj ha Beatles-hår?
Hwa'ffor ska' a åltijs klippes, Mor?
Så'ntj i hår hæ' di ajjer,
di ma' åsse drik bajer!
D'æ sgi nou do in'tj forsto'r!

Tina - omme i London sagde ...

Moar - kun en mor kan undgaa at se naar hendes afkom har faaet Beatleshaar! Kom endelig og koer i sporvogn med os, jeg er vild med den transportform og det er faktisk en spaendende maade at komme paa tvaers af SydLondon paa.

Aage - som du kan se maa jeg godt, men jeg vil ikke! :)