27 maj 2010

Min dag i blomster

I gaar morges kom jeg lidt tideligt hjemme fra og inden jeg var naaet ti skridt i den saedvanlige retning ombestemte jeg mig og gik til en anden station, bare for fornoejelsens skyld.
Al den snak om rhododendroner havde nemlig mindet mig om at vi da ogsaa har vores egen lille rhododendronhave, eller rettere haek, i nabolaget og saadan noget skal man nyde mens man kan. Det kan man saa nu!
Inde bag haekken ligger der et arsenal af tennisbaner, som tilhoerer en stor banks sportsklub. Det lyder saa hyggeligt, naar man gaar der forbi og bare kan hoere pop-stoen... pop-stoen... pop-stoen... og saa videre. Jeg har aldrig laert at spille tennis, har aldrig fulgt med i tennis (har sagt nej tak til flere centre court final billetter end jeg har tal paa!), men hvor lyder det altsaa hyggeligt - og saa har tennisspillerne saadan nogle flottte ben!

Fire gange i gaar kom jeg forbi disse ualmindelige blaa blomster. Jeg aner ikke hvad de hedder, men farven er saa staerk at man skulle tro de blev vandet med frugtfarve! Fjerde gang havde jeg tid at stoppe og kigge lidt paa dem - og snuppe et billede. :)



Det sidste blomsterbillede er fra min loebetur i aftes, derfor den lidt rystede kvalitet (BLAER!!!). Monstro det bliver i aar vi kommer til at luske ud og finde lidt hyldeblomst til at lave noget saftevand? Naeppe, men droemmene koster ingenting.

Ingen kommentarer: