29 maj 2008

Dagens skib i havnen

I aftes da jeg gik over London Bridge fik jeg oeje paa et stort hvidt hus - ude midt i floden, lige oest for Tower Bridge. Jeg stoppede og kiggede naermere; desvaerre var det ret overskyet og halvmoerkt, derfor den fantastiske billedkvalitet, men efter noejere eftersyn gik det op for mig at det var en ret stor cruise liner der laa i havnebassinnet.


Jeg gik hjem og tjekkede registeret og fandt ud af at det er en cruise liner ved navnet Azamara Journey. Ifoelge deres webside er den 185m lang og 25 m bred, saa det er ikke saa maerkeligt den saa stor ud liggende der bag Tower Bridge. Jeg har tjekket distancen mellem de to taarne paa broen og den er omkring 60m, gad vide hvad er det stoerste skib der er gaaet igennem? Jeg tvivler altsaa paa denne kleppert kunne mases igennem og kunne godt lide at vide hvor stort et skib der egentlig kan gaa igennem?

Ingen kommentarer: