14 maj 2008

Dagens lunch time vandring

Dagens lunch time vandring gik til Tower Hill. Jeg var ikke helt sikker paa hvad var den korteste vej der til, men jeg vidste hvad jeg synes er den paeneste, saa den tog jeg!

Jeg smuttede ned under Tower 42 og videre op til the Gherkin, ned bag Fenchurch Street og landede lige ude ved the Tower of London!

Over for the Tower ligger Trinity House, som huser soemaerke (hvad er det nu man kalder saadan et hoejt taarn med blink lys i? A light house!) foreningen, men det var nu ikke derfor jeg skulle der til.
Jeg var inviteret til et seminar i forbindelse med mit arbejde og det gjorde da slet ingenting, for der havde jeg aldrig vaeret foer. At invitationen saa ogsaa var baade interessant og relevant var jo bare bonus. Der skal da vaere nogle frynsegoder ved at arbejde saa mange timer som jeg goer. :)
Jeg var lidt overrasket over at der stod kanoner uden for, for ehmmm... lige praecis fyrhuse (? monstro) mener jeg da ikke er specielt krigeriske, men oehhh, det har jeg vidst ingen begreb om og der er vel et rimelig godt argument for at beskytte dem, men ehmmm... de her kanoner beskytter vidst ikke ret meget laengere!

Desvaerre havde jeg ikke rigtig lejlighed til at tage en masse billeder, men det lykkedes mig da at snuppe et enkelt af det fantastiske loft der var over os, hvor vi sad og hoerte paa speakeren. Min sidekammerat sagde at jeg var en vaerre turist og det tog jeg naturligvis som et kompliment, for det er helt klart mit maal med livet. Lev hver dag som var det en ferie, saa det goer jeg og billedferer videre!
Mine billeder blev dog noget skumle i dag, til trods for vejret var flot det meste af dagen, bare ikke lige paa det tidspunkt, hvor det foeltes som om det skulle til at regne. Heldigvis blev det ikke til noget, men det goer det vidst i morgen.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg tror nok det hedder et fyrtårn, men jeg er for doven til at slå det op, akkurat ligesom dig!!!

Unknown sagde ...

Nyder bare så meget dine gåture Tina - det er så dejligt, at være med. Billeder indefra tower hill, kunne være sjovt at se. Alm. mennesker, må jo ikke kommer derind - vel?

Tina - omme i London sagde ...

Irene - jeg aner ikke hvad du snakker om! :)
Inger - jeg synes nu jeg er ganske almindelig og de lukkede mig ind, men godt nok fordi en af vanvare var kommet til at invitere mig. :)