18 juni 2007

Det tror da pokker jeg er FOL!

Jeg har lige siddet og kigget lidt paa DRs hjemmeside for at se om der var mere nyt om hvornaar de laegger arkivet paa internettet og pludselig gaar det op for mig hvorfor jeg er saa FOL som jeg er. Det er over tyve aar siden jeg sidst har set dansk tv mere end bare en time en gang hver 6 maaneder.

"Historiesiden" af DRs hjemmeside er delt ind i aartier. 20erne, 30erne etc.

Fra mit foerste aarti, som er 60erne kan jeg kun huske Ingrid og Lillebror - og det er nok snarere fra 70erne jeg husker dem. De er til gengaeld vaerd at huske. Jeg er stadig en lille smule forelsket i Lillebror, for han har saadan et cool klaver og noget smart toej. Desuden er han sgi da lidt nuttet.

Fra 70erne genkender jeg det hele. Isaer var jeg vild med TVavisen med Bent Jensen, jeg synes han var saa paen og rar og saa kunne jeg saa godt lide Herskab og Tjenestefolk og sidst, men ikke mindst Matador!

Fra 80erne husker jeg ca det halve, og det overraskede mig egentlig en del, men saa kom jeg i tanker om at fra midt i firserne havde jeg travlt med at studere, gaa i skole, gaa i byen, forsvinde til udlandet og andet spaendende, saa det var vel egentlig saa som saa med det tv jeg fik at se. Ergo slutter min danske tvviden omkring midt i 85! Ja, altsaa det er lidt sludder, for min kaere familien har soerget for at jeg har faaet klassikere som "The Julekalender" med i min danske skattekiste - via VHS/DVD.

Den anden aften moedte jeg en der pralede af at have vaeret venner med Jens Okking, som er min all time yndlingsskuespiller, for han var saa god i "Stroemer" og "En by i provinsen", som jeg kan se fra IMDBs database er det sidste jeg har kendt ham i - og helt klart den serie jeg forbinder ham mest med. Hmmm... gad vide om ikke jeg engang har set "Een gang stroemer", jeg synes titlen lyder bekendt.
Jeg troede for oevrigt han var syg og var gaaet paa pension, men ifoelge IMDBlisten, saa er der da film med datoer op til og med 2007, saa han har det forhaabentlig straalende! Gad vide hvor jeg har droemt det op?


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, man kan "drømme" alverdensting op! Fnis! ;-)

Ham der Jens (alle BØR have en Jens i deres liv!) Okking, han boede i Howth ved Dublin i en periode i 90'erne og jeg tror nok han gjorde i noget EU-politik på et tidspunkt.

Ivørigt også FOL, but there is always an Irish connection! ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Hov hov, kom nu ikke for godt i gang. Jeg ved at jeg stadig kan finde fajesajl i dine danske gloser, saa deeeeet!

Jens Okking er sej!

Anonym sagde ...

Om jeg kan! Og det bliver IKKE bedre med årene!