20 januar 2007

En dag med blaest...

Det er godt nok laenge siden jeg har set saadan noget vejr. Det stormede simpelthen helt vildt i aftes, da jeg gik fra kontoret.

Jeg havde allerede en fornemmelse af vejret fra da jeg var ude til frokost. Hver gang jeg loeftede min fod for at tage et skridt, foeltes det som om mit ben skulle flyve vaek!

Da jeg saa smoersedlen paa "The Evening standard" gik det op for mig hvor blaesende det virkelig var. 99 mph - det er ca 160 km/t!

Uden for kontoret holdt der en bil paa tvaers af vejen og den ene lyskurv var knaekket. Jeg er ikke sikker paa hvad der foraarsagede hvad, men dramatisk saa det da ud!

Jeg gik, som saedvanligt, ned til London Bridge for at tage toget hjem. Jeg behoeves ikke gaa saa langt, men det er saadan en dejlig tur og saa faar jeg ogsaa lidt motion. Der er haab om at det nye job er godt for sidebenene...


Da jeg naaede til London Bridge, stod der en mand og galpede ind i en megafon. Stationen var lukket, da noget af taget var floejet af - og de var bange for der skulle ske mere skade paa taget.

Jeg blev ikke haengende laenge, men skyndte mig tilbage over til Bank station, for at tage DLR til Lewisham, hvor Lloyd kunne hente mig.

Paa Bank station fik jeg besked om at DLR ikke koerte forbi Westferry, saa jeg blev anbefalet at tage Northern Line tilbage til London Bridge, hvor jeg lige var kommet fra... - og saa tage Jubilee line til Canary Wharf, hvor fra jeg kunne fange DLR til Lewisham.
Da jeg steg i bilen i Lewisham kigge Lloyd paa mig og sagde: "Du ser da noget forblaest ud." Det troede da pokker, med det vejr, men han troede vist jeg overdrev - og jeg havde ikke engang fortalt ham endnu at der var hvidt skum paa boelgerne
I THEMSEN!
Da vi saa nyhederne i aftes fik piben en anden lyd. Han saa folk klamre sig til lygtepaele for ikke at flyve vaek. Mange mennesker var blevet draebt af faldende traeer og hvad ved jeg.
Efter sigende skulle vinteren komme nu. Det er godt nok sent at have efteraarsstormene i Januar!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Så godt billeder, stormede en HEL PELIKAN og så i høje hæle!

Anonym sagde ...

Det var bare helt vildt. Vi var bange for taget skulle flyve af the utility room, men det knagede - saa det holdt!