22 november 2011

Tidsrejse

Maendene holdt vejret spaendt og ventede paa at se om jeg kunne se hvad de havde lavet siden jeg sidst var paa inspektionsvisit i huset - og om jeg kunne!


Det kan godt vaere man skal vaere lidt forelsket i huset, for at kunne se fremskridt her, men det begynder da at se lidt mere ryddeligt og ordentligt ud. Snart kan der blive pudset vaegge og lagt gulv og saa mangler vi lige at faa installeret et koekken, et par badevaerelser og ehmmm... en hel del andet, men hvis nu man kniber oejnene lidt sammen, saa kan man da skabe sig et billede. Ja, jeg kan da i hvert fald.


Foerste problem er overstaaet og de smaa orm, der var ved at aede gulvet op, er blevet sendt til de evige jagtmarker. Jeg toer ikke taenke paa hvad for noget giftigt stads der skulle til, men efter sigende er det effektivt. Min elskede er akkurat lige saa paranoid som mig og til trods for de nye spaer ER behandlede, saa fik de ogsaa lige en ekstra dosis. :)


Det lille rum, som engang var ca. 1/3 stoerre har nu begyndelserne til en skildevaeg. Min elskede har lovet mig et lille badevaerelse i stueetagen og mener nok lige vi kan passe en bruser ind hvor han staar og stadig finde plads til et toilet og en haandvask. Jeg mente nu nok han var liiige optimistisk nok og lynhurtigt at der altsaa ikke var plads til den haandvask vi havde planer om.


Det problem var snart loest, for i spisestuen fandt vi haandvasken fra det lille (forhenvaerende!) udendoers lokum og den passer lige praecis i stoerrelsen. Fedt, saa skal jeg bare lige finde et par lidt bedre vandhaner, saa er det rum i orden.


Gaa op og kig ud ad vinduet, blev jeg beordret og som sagt, saa gjort. Der var tag paa. Jeg havde bandet og svovlet over tagmanden, for jeg synes altsaa liiige han var modig nok at vente adskillige dage i November maaned med at laegge tag. Han maa have gode forbindelser ovenud, for da vi fik lidt regn i morges var det foerste gang i flere uger!


Jeg stak lige snuden ind i sovevaerlset og saa til min overraskelse at samtlige vaegge er pudsede. Fedt - saa varer det ikke inden de kan tapetseres og taeppet kan laegges. Aaah, som jeg glaeder mig. Jeg begynder at tro paa vi kan starte det nye aar paa en ny adresse. 

9 kommentarer:

Eva sagde ...

Det må godt nok være spændende at følge hele processen og få lov at glæde sig....
God onsdag til dig.

Inge sagde ...

Hold da op hvor sker der meget, det er sjovt at følge processen gennem dine billeder.

Michael Carøe Andersen sagde ...

Det ser ud til at være et pænt stort projekt I har kastet jer ud i, men nu begynder det at ligne noget. Go' arbejdslyst til alle de hårdtarbejdende.

Fedt at du laver opdateringerne her. Og glæder mig til at se hvordan det ser ud når I er færdige.

KirstenK sagde ...

At der er "gang i sagerne" er der da vist ikke nogen tvivl om...og lige pludselig "falder det hele i hak" og i kan flytte ind...Det lyder da meget nemt :-))

FUUR. sagde ...

Det bliver bare SÅ godt,
Tina.
Dejligt at se, hvor dygtige håndværkerne er.
Det skride fremad!
Sørg hellere for, der bliver luftet godt ud, efter "ormekuren"
I skulle nødigt tage skade.

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Hvor er det dejligt at du er glad og optimistisk, for det er da vist en stor omgang i er gået i gang med. Men hvor blive det fantastisk, næsten som et helt nyt hus. Tak for det gode London vejr under mit nyelige Londonbesøg, jeg går ud fra at de skyldes dig :_)

Anonym sagde ...

Sikke et projekt!
Det ser fantastisk ud!

Gowings sagde ...

For dælen da, det er at gå radikalt til værks. Huset må oplagt have nogle helt grundlæggende kvaliteter, siden I vælger at lade ydermurene stå :)

Tina - omme i London sagde ...

Eva - det er spaendende, meget!

Inge - ja, synes du ikke. Jeg faar naeste kapitel paa nethinden i morgen. :)

Michael - mjoehhh... lidt af et projekt er det da, men det er nemt for mig, jeg skal bare have en mening og tage billeder. :)

Kirsten - ja ikke. :)

Moar - Det bliver RIGTIG godt og husk: ukrudt forgaar ikke saa let!

Sussi - vejret var helt bestemt bestilt til formaalet. :)

Stine - tak. :)

Gowings - mjaaaehhh... nu siger du godt nok ydervaeggene... de fleste er da som de var, i hvert fald den foran paa huset. :)