12 november 2011

Hold fast hvor er jeg haes!


Det er da helt ufatteligt saa haes man kan blive af at gaa til en koncert. Man skulle mene det var dem paa scenen der skulle blive haese og det kan det da ogsaa godt vaere de blev, men jeg vil antage, tro og mene at jeg nok langt fra er den eneste fra aftenens publikum der er haes i dag!


Saa vidt jeg lige kan komme i tanker om maa det vaere fjerde gang vi har besoeg af TV-2 i Shepherds Bush Empire. Den Danske Kirke og KFUK arrangerer koncerterne og har efterhaanden haft en hel del rigtig gode danske navne paa tapetet. Det er dog ikke lykkedes at faa lokket Gnags herover endnu (jeg aner ikke om de har proevet, men de burde!), men det kan vel naaes endnu?


Jeg troede det var fjerde gang vi har haft TV-2 paa besoeg, men ifoelge min blog fra 2008 om en TV-2 koncert maa det vaere sjette gang, men det er egentlig ogsaa fuldstaendig lige meget, for jeg tropper gladeligt op gang paa gang. :)


Vi blev praesenteret for en del af det nyere materiale, men fik ogsaa nogle af de gode gamle trawere med, som det sig hoer og boer paa en jubilaeumstur. Gad vide om bandet nogensinde havde forestillet sig at 30 aar efter de foerst fandt sammen ville de spille paa Shepherds Bush Empire? De ved nu at det de ikke behoever bekymre sig om der dukker nogen op, for salen er fyldt hver gang!


I anledningen af jubilaeet var der en del gaester paa scenen. Jeg gaar ud fra at der var folk i publikum der vidste hvem de allesammen var, men jeg maa indroemme jeg ikke havde hoert om Kira Skov foer og indtil i morges troede jeg hun hed Pia!


Yepha havde jeg set en optagelse af fra Beach Party i Skive for nogle aar siden og jeg skal ikke sige andet end han fik sat skub i salen - eller rettere loftet. Det var altsaa ret morsomt at hoere rap paa dansk! 
Ogsaa paa programmet var Camille Jones, som jeg lige skal have udforsket lidt yderligere - og Andrea Pellegrini, som overraskede mig fuldstaendig, da jeg ikke var klar over hun var operasanger.


Sidst, men ikke mindst, var der Tina Dickow, som aabnede koncerten sammen med Steffen Brandt. Hun var ogsaa med sidste gang TV-2 var i London og jeg har siden stiftet bekendtskab med hendes musik.

Det var ikke alle der var lige tilfredse med de mange gaester, hovedsageligt fordi mange ikke kender til dem, men alt i alt var det en fed aften. Atmosfaeren er fantastisk og hver gang er det en chance for at moede folk man ikke har set i 100 aar.



Den 17 Marts gaar det loes igen - naar Kim Larsen igen kommer paa visit. Jeg glaeder mig allerede!

8 kommentarer:

Eva sagde ...

Det må have været en fantastisk oplevelse, - sikke en masse forskellige, der var med.

God søndag til dig.

anni sagde ...

du behøver ikke være flov over ikke at kende alle de kunstner, der medvirkede til jeres koncert. Jeg kender ikke et af navnene, bortset fra Kim Larsen, men det er jo først næste gang.
Sådan er det jo, når man - som jeg - har været væk fra Danmark i over 30 år, og ikke så til kommer der mere!

AagePK sagde ...

Tina og Eva, I kan jo prøve at finde de forskellige på youtube. Så er man li'ssom stemt ind på de ukendte.
At så nogen er utilfredse med at blive konfronteret med nogen, de ikke har hørt før, altså....vi havde det samme i sommers i Ærøskøbing, da jazz-klubben fik fat i Gitte Hænning og annoncerede en jazz-koncert: så brokkede mange sig over, at hun ikke sang flere pop-sange, i Guder, kan folk ikke læse? Jeg var glad, fordi jeg fik begge mine plader signeret, og et fantastisk godt billede.
Tina, du har altså også fået gode billeder, især det af min brors gamle klassekammerat, Sven (Holger) Gaul, vi gik på Duborgskolen sammen.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - ja, det var en alletiders aften.

Anni - det er jeg heller ikke, jeg synes bare det er pudsigt at de kan vaere verdens beroemte i hele Danmark og saa aner man bare ikke hvem de er, til trods for jeg kommer der hyppigt. TV-2 har jeg fulgt siden de kom ud med foerste LP og dem giver jeg ikke saadan lige slip paa. Jeg har set dem adskillige gange - ogsaa i DK, men Kim Larsen har jeg kun set en enkelt gang - altsaa live, og det var her i London. Jeg glaeder mig til at gentage successen. :)

Aage - Jeg elsker musik, ogsaa nyt musik og som naevnt var der mindst en jeg skal have undersoegt lidt yderligere.
Mht Sven Saul - kan der saa blive andet end gode billeder ud af det motiv? :)

anni sagde ...

Jeg tør næsten ikke sige det, men jeg troede altså, at det var fjernsynet der havde været i London! Men jeg er jo også noget ældre end dig, måske er det derfor?

anni sagde ...

det var jeg altså ikke den eneste der troede
Wo the fuck is TV-2?

Tina - omme i London sagde ...

Anni - det viser sig at fjernsynet netop ogsaa har vaeret i London, for at optage TV-2 koncerten! :) Se se - saa blev vi saa kloge!

FUUR. sagde ...

Steffen Brandt er stadig en "STEG"
på trods af alle årene.Godt, i havde en god oplevelse.