13 november 2011

Den oensker jeg mig!

Da jeg var barn havde alle saadan en magnetisk saebeholder og jeg har bare altid synes den var saa skide smart. For ti aar siden, da vi flyttede ind i vores nu forhenvaerende hus havde vi det fedeste retro toilet - med magnetisk saebeholder.


Jeg lod saebeholderen sidde hvor den var, men maa indroemme jeg var meget fristet til at tage det lille gule stykke plastik med mig. Jeg modstod fristelsen og nu har jeg noget til oenskelisten til jul!


Min salighed om ikke Eva Solo har produceret en ny version af en design classic. Jubiii, det er lige saadan en jeg staar og mangler til mit toilet, faktisk kunne man vel egentlig godt oenske sig to - en til toilettet nedenunder og en til badevaerelset...

7 kommentarer:

AagePK sagde ...

Og skulle dimsen, der skal trykkes ind i sæben, forsvinde, så husk, at man også kan bruge en øl-kapsel!

Deborah sagde ...

Hvis man er til håndsæbe, er den selvfølgelig smart. Jeg er dog for hoveddelen gået over til flydende håndsæbe, da jeg synes, det er langt smartere (og hygiejnisk) - det kan du ikke lide eller?

Har jeg håndsæbe, ligger det i en sæbeskål.

Donald sagde ...

Den er meget flot, den ny-designede sæbemagnet, elegant. Der er sikkert mange varianter, for det er vel en design-klassiker, tror jeg.

Farmer sagde ...

Helt ærligt, er det ikke den gammeldaws type, som sidder rigtigst i forhold til at tage sæben i hånden??
På den moderne udgave skal man da tage sæben lidt som en håndboldmålmand griber en bold.

Ang. flydende håndsæbe: Er der ikke noget med, at flydende sæbe indeholder skadelige blødgørende stoffer?
Jeg er i al fald tidligere, af en i vennekredsen, som ved en masse om sundhed og den slags, blevet anbefalet at bruge fast sæbe.

Tina - omme i London sagde ...

Aage - netop, det er en af de grunde til jeg er vild med den lille sag. :)

Deborah - hvis man opbevarer saeben saa den toerrer mellem hvert brug, saa er haandsaebe ikke noget problem. Det er netop derfor jeg er vild med den lille magnetiske anretning. :)

Donald - ja den er sgi da flot.

Farmer - skal jeg vaere helt aerlig, saa tror jeg ikke det giver den store forskel, men jo - saadan rent logisk saa er den gamle jo ergonomisk bedst. :)

AagePK sagde ...

Flydende håndsæber har jo så 2 ulemper: de skal åbenbart have konserveringsmidler for at holde sig, og når man griber dem med beskidte hænder, bliver skidtet siddende, til den næste. Nu har man opfundet elektriske holdere, så man kan få flydende sæbe uden at røre flasken.
Hvor mange baktusser overlever at sidde på sæbe? Hvad er så virkningen?

Dortheivalo sagde ...

Den er da godt nok for fed og den har jeg ikke set før (Eva Solos)og skulle nogen (hør efter julemand!) ville jeg have tre: en til toilettet nedenunder, een til badeværelset og en til køkkenet. Jeg bruger fast sæbe