04 juni 2013

Lidt royal har man vel lov at vaere

Efter sidste aars store fejringer i anledning af Dronningens 60-aars jubilaeum skulle man naesten ikke tro man kunne finde flere aarsager til at flagre, men minsandten om ikke det I dag er 60 aar siden Dronnningen blev kronet.


Jep - landets anden laengste regerende regent har siddet paa tronen i over 61 aar, men selve kroningen fandt naturligvis foerst sted efter hun havde haft tid til at soerge over tabet af hendes far.

Der var stor stads gjort ud af dagen i Westminster Abbey, men oppe ved Trafalgar Square, hvor jeg hoerer hjemme i det daglige, var der nu ogsaa fejring i luften.


Bag Admiralty Arch (billedet for oven) gaar the Mall op til Buckingham Palace. The Mall var i festtoejet og det bliver den ved med at vaere et par uger endnu, da vi lige skal have dronningens officielle foedseldag fejret om smaa to uger. Jeg gad egentlig vide om det er lykkedes mig at faa inviteret gaester til den dag? Jeg havde ellers lovet migselv en tur til fods den dag. Jeg skal vidst lige have tjekket kalenderen!

Jeg er egentlig ikke specielt royal, men elsker naar der er aarsag til at flage. Da jeg var barn var jeg altid paa pletten naar flaget skulle hejses og tages ned igen og jeg kunne sagtens komme i tanker om at hejse flaget derhjemme fordi solen skinnede. Det gjorde den i dag. :)

2 kommentarer:

Annette sagde ...

Tina, endelig er jeg på omdrejningshøjde eller hvad det nu hedder med hvad du har foretaget dig siden jul og jeg må sige (skrive), at du bestemt ikke har ligget på den lade sig.

Din ide med pop cake maskineriet er bare suveræn. Jeg har ganske vist min gamle æbleskivepande, men det må da være meget, meget lettere med pop cake dimsen.

Hvor bliver jeres forhave flot, ualmindelig flot.

Utroligt, at rævene kommer så tæt på husene, det er lidt stort.

Hvor er de altså dejlige, de 2 små skønheder. Jeg kan godt forstå, at du elsker søndage i børnehøjde.

Det var vist alt for denne gang.

Tina - omme i London sagde ...

Annette - hold da helt fest, du har godt nok haft gang i laesebrillerne! :) Dejligt at hoere fra dig, jeg har ikke vaeret med dig paa en cykeltur i nogen tid, men lige pludselig faar jeg tid til det, og jeg glaeder mig! :)