20 april 2012

En tur til Fur

Vaekkeuret ringede midt om natten, naermere bestemt klokken 05.00! Fy for hulen, det er altsaa meget faa ting der kan faa mig til at staa saa tidligt op om morgenen, men en tur til Fur lokker dog tilstraekkeligt til det lykkes.


Det var ikke mange vingebilleder det blev til i dag, for jeg maa aerligt indroemme at jeg synes det er lidt vanskeligt at tage billeder, mens man sover som en kampsten! Heldigvis var jeg vaagen nok til at staa af i Aarhus, hvor min kaere fader holdt og ventede paa mig. Dejligt. :)


Paa Fur har de faaet ny faerge, som jeg helt personligt indviede i dag. Ja, den er ganske vidst allerede indviet, men det var da foerste gang jeg var med og det er vel ogsaa en form for indvielse, naar man tager med for foerste gang.


Jeg har allerede vaeret med faergen flere gange i dag, da vi lige skulle et smut til Salling, for at kreere rammerne til en lille 40-aars dag i morgen. Der stod en dejlig stor lade parat til at blive daekket op til en fyrre tyve mennesker og efter en lille bitte ommoeblering fik vi da ogsaa det ordnet.

Vi var saa svineheldige at have en middagsinvitation i aften, og det var en af de rigtig gode. Nu er jeg nemlig udstyret med en familie der virkelig kan lave mad. Jeg tror jeg naar at tage 5 kg paa paa en weekend!

4 kommentarer:

Jønne sagde ...

Jamen velkommen til Danmark. Så har jeg jo indviet den ny færge før dig! Jeg leverede 1000 liter motorolie med min tankvogn på færgen for en månedstid siden. Jeg holdt i den ene side og læssede af mens færgen sejlede to-tre omgange. Det hele kunne knapt være i tanken så jeg skulle også i land på Fur med det sidste til den gamle færge.
Fortsat god weekend...

Tina - omme i London sagde ...

Joenne - :) ja, saa maa man da sige du har faaet den indviet!

AagePK sagde ...

Kampsten? Altså, en man kæmper med eller om? Kaster med?
Nænej: kampesten, af campus = mark, altså en marksten, sten, fundet på marken, hvor den har ligget og sovet lige siden istiden. Den kan bruges i mure som den er, så er borgen, eller kirken, bygget "på kamp", eller den kan hugges til, så er det en kvadersten, af "quadrat". Viborg Domkirke er bygget af kvadre, som mange andre jydske kirker, medens man på Sjælland ofte byggede de romanske kirker på kamp.

Tina - omme i London sagde ...

Aage - LOL, jeg kommer af visse aarsager til at taenke paa "Mein Kampf". :)