10 november 2013

Seks uger til jul!



Mange klager over hvor tidligt julerierne starter i forretningerne. I aften blev julelysene taendt i Regent Street og pludselig gik det op for mig at der bare er godt seks uger til jul!


Alle forretningerne i Oxford Street er ved at have julepynten paa plads, klar til lysene over gaden bliver taendt mandag aften.


Lysene uden paa bygningerne er taendt og folk stimler til ved de fint pyntede vinduer i Selfridges og de andre store varehuse.


Gallionsfiguren ved indgangen til St Christopher's Place er blevet beriget med et par englevinger og en glorie og bag den ses nogle kaempe julekugler. De har altid saadan noget fedt julepynt i den gade.


Da jeg kom til Oxford Circus til aften var toppen af Regent Street lukket og der var ingen gennemgang, da der var stillet en stor scene op til en forestilling inden lysene over gaden skulle taendes.


Min veninde og jeg fandt en pub og satte os i varmen med en drink indtil lysene skulle taendes, det havde hun nemlig aldrig oplevet foer, til trods for hun har boet i London i 20 aar.


Lysene er de samme som de sidste mange aar, men det bliver de nu ikke grimmere af. Julen kan bare komme an. :)

6 kommentarer:

Irene sagde ...

<3

Ta Tee Luv!

Irene sagde ...

Tá Tee Luv!

Annes indfald sagde ...

Nej, hvor er det flot i Regent street... Jeg nød at kigge på "Christmas Carol" da vi gik ned ad gaden.

Ellen sagde ...

Jeg elsker bare London, når den er julepyntet!

Sussi.Sussinghurst sagde ...

oh jeg glæder mig til min juletur til London, om kun...en...to...tre uger - jabadabaduuuuu

A + K = ♥ sagde ...

Åh, jeg skál altså bare opleve London i juletiden, en eller anden gang - har hørt det skulle være så fint og hyggeligt (:

- Anne