18 juni 2012

Solnedgang paa cykel

Nu vi endelig har faaet vores ting og skrammel hjem fra opmagasinering, staar der ogsaa pludselig et par cykler der traenger til at blive roert. Solen skinnede vidunderligt efter aftensmaden, saa jeg skyndte mig at faa lidt luft i hjulene og susede ud i det blaa.


Jeg var alene afsted, men havde en helt klar ide om hvilken vej jeg skulle proeve, saa jeg startede haardt ud med foerst at suse ned ad bakken hvor vi bor, for saa at cykle op ad en endnu hoejere mod Blackheath. Min elskede havde paa en aftengaatur for nyligt vist mig hvor taet paa vi er, saa der var slet ingen tvivl om at det var der jeg skulle hen.


Da jeg naaede tvaers over Blackheat opdagede jeg at der stadig var aabent ind til Greenwich Park, som lige praecis var stedet jeg havde haabet paa at kunne cykle til. Der var naermest menneskestille, hvilket overraskede mig meget, men hvor var det dejligt, saa kunne jeg nemlig nyde udsigten i fred og ro.


Jeg havde ikke lige fantasi til at finde mit udemaerkede mobilbilledferingsapparat frem, som ellers tager ganske udemaerkede panoramabilleder, saa panoramabilledet kommer lige i tre dele. Dette mod nordvest, hvor man med lidt god vilje kan se the Shard til venstre (efter de to kraner), the City lige under solen og til hoejre i billedet udsyn mod the Docklands.


Durk nord ligger the Docklands. Det man kan se i forgrunden er den arena der skal bruges til olympiaden i forbindelse med hestesport. Jeg har proevet ihaerdigt at faa billetter her til, men det er ikke lykkes endnu.


Mod nordoest see the Greenwich Power station og the Dome, som nu ogsaa er kendt som the 02 Arena, hvor der ogsaa skal afholdes olympiade. Mon ikke det er gymnastik og den slags der skal holdes der.


Oppe paa Blackheath er der blevet lagt en ny cykelsti i forbindelse med baade dronningens jubilaeum og olympiaden. Jeg susede hjem den vej i det fine vejr og var naesten ikke spor forpustet og mat i benene da jeg endelig naaede hjem. Det kan godt maerkes at det er stykke tid siden cyklerne har vaeret fremme.

3 kommentarer:

Lin sagde ...

Så ut som en nydelig tur!
Takk for koselige bilder!

Annette sagde ...

Tak fordi vi fik lov til at komme med på bagagebæreren ☺.

Tina - omme i London sagde ...

Lin - det var en helt igennem vidunderlig tur og selv tak. :)

Annette - velbekomme, jeg haaber du satte pris paa den lille pude jeg havde lagt, saa turen ikke blev saa haard. :)