21 juni 2011

Paa aarets laengste dag

Saa naaede vi midsommerdagene, som jeg droemmer om at tilbringe i DK. En del af den droem bliver virkelighed, naar jeg smutter en tur til dansk festweekend paa fredag. Til naeste aar gaar jeg staerkt ud fra Skt Hans skal tilbringes paa Fur, men den tid den glaede. :)


Her paa matriklen ser det meget ud til at vores palme har besluttet sig for at blomstre til Skt Hans. Den er da ogsaa lidt kosteagtig. Min kost er allerede smurt og redegjort til den aarlige tur til Blocksbjerg. :) Det er ellers ikke noget vi goer i her i byen. Nogle steder ude i landet fejres Skt Hans med baal, som i DK - dog uden heksen og midsommervisen... Jeg synes altsaa det er et slapt Skt Hans baal uden heks og at springe midsommervisen over er paa det naermeste kriminelt i mine oejne, men dem om det. De aner ikke hvad de gaar glip af.


Det er ikke kun palmen der blomstrer, mine liljer har ogsaa besluttet sig for at blive til noget stort. Jeg havde ellers saa godt som opgivet de dyre knolde jeg havde faaet lagt i en potte for nogle aar siden. Ja, det kunne selvfoelgelig vaere man skulle proeve at vande dem, men jeg mener nok de skulle kunne klare sig uden unaturlig vanding. Tilsyneladende skulle der bare et knastoert foraar til...


Liljerne staar i en potte - den er lige blevet markeret som en af dem der flytter med til den nye have... Ja, lidt selektiv har man vel lov at vaere, naar man pakker. :)

3 kommentarer:

Donald sagde ...

Det var ellers alle tiders export-idé! Midsommervisen på Engelsk! Ha!

Ja, vi/England har jo ellers Shakespeares "Midsummernights Dream", så helt fortabt er de ikke, men mon ikke man kunne gøre noget med Drachmann's og Shu-bi-dua's melodi?

Anonym sagde ...

Godt I kan tage den smukke lilje med jer :)

Tina - omme i London sagde ...

Donald - Jeg foretraekker nu Drachmann med den gamle melodi. :)

Anne - :)