04 juni 2011

Friweekend

Pyha, hvor er det bare blevet sommer i London og joesses, hvor er det skoent! Frokosten blev indtaget paa terassen i godt selskab og alt aander fred og idyl - indtil videre... Jep, vi nyder freden saa laenge den varer, for snart gaar det loes med at pakke hus og hvad ved jeg.

I aftes da jeg gik over broen fra arbejde kom der et dejligt skib futtende op ad floden. Eftersom den ikke kan komme laengere end hvor den ligger paa billedet var det ikke saa svaert at regne ud at Tower Bridge  snart ville aabne, for at lade skibet sejle ned ad floden igen. Jeg modstod fristelsen til at blive staaende for at se dem sejle igennem og skyndte mig i stedet ned til stationen, saa jeg kunne komme hjem og holde weekend.

Jeg vaagnede op med en hulens masse energi og inden vi naaede til middag havde jeg baade bagt broed, ordnet skraldespande (og moedt vores skraldemand - for foerste gang i over 9 aar!), ordnet vasketoej, toemt opvaskemaskine og hvad ved jeg. Da jeg havde vaeret oppe i godt tre timer vaagnede resten af husholdningen ogsaa. De var tilsyneladende mere traette end mig!


Man kan da vaere svineheldig at holde fri lige praecis i den rigtige weekend. :)

3 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Så nåede du, at hilse på skraldemanden før i flytter.
God fornøjelse med pakning OSV.
Jeg husker hvordant fornemmelsen var, da faderen og jeg flyttede fra gård til hus, efter 40. år samme sted.
DU GODESTE, hvor havde vi meget undværligt jordisk gods,

Liselotte sagde ...

I har valgt den helt rigtige weekend til at holde fri, Tina - og rigtig god vind med pakningen, når det bliver tid for den :-)

Tina - omme i London sagde ...

Moar - ja, jeg naaede det med noed og naeppe, men han var da en flink fyr. Mht det jordiske gods, saa lover jeg dig at jeg faar mindre af slagsen af at flytte. Joesses, det er utroligt, hvad man kan faa slaebt til huse!

Liselotte - det toer antydes; og tak for Limfjordssuset. :)