Saadan ser
FlightRadar24 ud lige nu, men jeg tror ikke paa det holder ret laenge. De faar maaske nogle maskinefulde folk flyttet fra her til der, men lige saa hurtigt som de kan aabne luftrummet, lige saa hurtigt kan de lukke det. Det er ogsaa ioejnefaldende at lige praecis der hvor vi skal flyve er der flere blaa kryds end gule flyvere!
8 kommentarer:
Ja, nu får vi se hvordan det går...jeg kender indtil flere der sidder forskellige steder...og gerne snart vil hjem..
Jeg går og venter på en pakke fra London! Kan du ikke lige være venlig at tage den med? På forhånd tak, haha......
Det er utroligt, som hele verden er påvirket af et vulkanudbrud i Island. Det kan næsten ikke være mere isoleret, men alligevel hele verden hæmmet og påvirket. Jeg synes det er ret vildt.
kynikeren i mig er ikke sikker på jeg ville turde flyve selvom jeg kunne. Big bucks og risk går sjældent hånd i hånd i skøn forening...
Kirsten - ditto!
Jens - er den sendt? Ellers kunne det da sagtens lade sig arrangere, hvis vi kommer afsted!
Det er virkelig vildt at en askesky kan goere saa meget!
Irene - denne her er rigtig svaer, for der er pres fra ALLE sider og af forskellige aarsager. Flyselskaberne vil gerne op og flyve, men sidder de paa jorden i fjorten dage, saa bliver det forsikringsselskaberne der kommer til at miste paa det. Det rejsende folk vil hjem, the aviation eller airspace authorities vil ikke lade nogen flyve, da de ikke vil have skylden, hvis vi dratter ned og den anden side af forsikringsselskaberne vil heller ikke have os til at dratte ned, for saa skal de maaske betale for baade flyverne og folkene. Det er en vanskelig situation! Husk at piloten KUN saetter sig bag rattet, hvis han er rimelig sikker paa at komme sikkert ned selv, hans liv er ogsaa paa linien.
Efter man har haft fly op, bl.a. militær-fly, og disse er kommet ned med synlige tegn på møde med jernholdig aske, er flyselvskaberne blevet meget mere medgørlige: de har ikke så travlt, som de har haft.
Forresten er engelske bankfolk blevet lidt mundlamme, de har jo længe herset for at få islændingene til at hoste op med de millioner, de skylder efter krakket:" We asked for cash, not ash!"
Og det siges, at det sidste ønske fra den islandske økonomi, inden den kollapsede var:" Spred min aske over Europa!"
Endnu engang, er vi mindet om,
at vi ikke, har magt over alt.
I den sidste ende, har vi ikke meget, at skulle have sagt.
Det er vist godt nok.
Jeg synes, jeg føler mig så lille,
i det her spil.
Aage - vittighederne er mange og sjove, men virkeligheden ikke noedvendigvis lige saa sjov. Jeg ved det var et publicity stunt, men jeg tager godt nok hatten af for wee Willie Walsh (CEO of British Airways), som tog med paa testflyvningen for BA, ja og selvfoelgelig ogsaa piloten og hvem nu ellers var med!
Der skulle en modig mand m/k til at tage beslutningen at aabne luftrummet igen, efter naesten en uge. Taenk sig hvis noget var gaaet galt, men det gjorde det heldigvis ikke.
Moar - det er rigtig sundt at menneskeheden bliver sat paa plads engang i mellem, og denne gang helt uden at vi skulle miste en hulens masse menneskeliv!
Vittigheder er jo menneskets mest brugte overspringshandling, der er til for at få det farlige/triste/tragiske til at træde i baggrunden, så man ikke bliver handlingslammet.
Send en kommentar