16 oktober 2009

Med oejnene vendt mod himlen

IMG_4823

Morgenen var kold og klar og himlen var alle mulige farver. I aar var jeg klog nok til at tage en let frakke paa fra den 1. Oktober og indtil videre er jeg undsluppet den der irriterende forkoelelse som plejer at indfinde sig foerst paa efteraaret.

IMG_4825

Jeg kiggede mod oest hjemmefra og fik denne noget dramatiske himmel med roedt paa undersiden af skyerne. Jeg havde lyst til at gaa hjem og hente mit fotografiapparat, men snart faar telefonselskabet forhaabentlig min nye telefon paa lager, saa jeg kan tage gode billeder selv med mobilen!

IMG_4827

Vejen ned gennem industrikvarteret boed paa et gyldent skaer baade for neden og for oven paa himlen. Jeg var ikke helt sikker paa om det var hallucinationer, for jeg gik bag en marijuanarygende mand, der bare kvulmede saa det kunne lugtes paa 100 meters afstand!

IMG_4830

Da jeg steg af toget i the City og kiggede mod vest var himlen helt moerk som om det virkelig skulle komme til at regne. Kontrasten af solen paa de lyse billeder var vildt flot.

IMG_4831

Morgenlyset tager efterhaanden laenge om at krybe over bygningerne og naa ned paa gaden, men der er altid nogle vinkler hvor man kan faa oeje paa det.

IMG_4838

Da vi naaede til middag var himlen hoej, klar og knaldblaa. Vi noed den daglige vandring om til Whitecross Street market, og endnu engang fik vi fyldt vommen. Der var dejlig varmt i solen, men man kan nu godt maerke paa vinden at vi er i Oktober, til trods for de hoeje temperaturer.

IMG_4845

Paa hjemturen var skyerne vendt frygteligt tilbage, saa det er ikke til at vide hvad dagen byder paa i morgen. Det goer egentlig heller ingenting, for det er jo fredag. :)

Ingen kommentarer: