04 september 2009

En tur paa biblioteket

Jeg havde et par boeger der skulle afleveres, saa jeg tog et par kolleger under armen og begav mig til the Barbican, hvor de har et laekkert stort bibliotek og mange andre spaendende afdelinger og udstillinger.

IMG_4365

I biblioteket er der altid en eller anden form for udstilling og denne gang fik jeg fluks oeje paa denne dame, der sad og noerklede med noget bindingsgarn. Hun hedder Elaine Kingsford og er en del af knytte/flettelauget, der udstiller der for tiden. Vi fik os en god snak og hun gav mig en masse informationer om forskellige kurser som hun og andre fra lauget underviser paa.

IMG_4367

Det var heldigt det lige var Elaine der var til stede den dag, da jeg var specielt begejstret for hendes ting i udstillingen. Hun laver lige saadan nogle ting som jeg kunne finde paa at sidde og noerkle. Jeg ville meget gerne have haft fingrene i produkterne, men de var under glas. Det er nok ingen ringe ide, hvis de har mange folk som mig, der ser bedst med fingrene!

IMG_4364

Det var faktisk denne syaeske, der foerste fangede min opmaerksomhed. Den er fyldt med ting som jeg husker fra mine bedstemoedres syaesker og det viste sig ogsaa at vaere ting fra Elaines mors syaeske. Hun havde sat en pris paa kassen saa hoej at hun var sikker paa ingen ville koebe den. Den stod til £495. :)

Jeg glaeder mig til at kunne tage paa kurvefletningskursus en dag. Nu har jeg i hvert fald alle informationerne om det og ingen undskyldning for ikke at goere noget ved sagen.

5 kommentarer:

Conny sagde ...

Det ser spændende ud det Elaine laver, den syæske fangede også mig,den er bare så flot.
Kan du have en god weekend

FUUR. sagde ...

Du vil egne dig, til at kaste dig over fletteriet.

Pileflet er også en god hobby,
der må du have gode fingerkræfter.

Det er noget andet end strikning.

Det er godt at have flere interesser.

Tina - omme i London sagde ...

Conny - i lige maade.

Moar - du ved nok jeg har haft lyst til at lave pileflet laenge, saa mon ikke det skal proeves? Jeg ved jo at Beryl melder sig frivilligt til at ledsage mig. :)

FUUR. sagde ...

Kurvene er så dejlige at gemme garn i.

Dog tilrådes det at fore kurvene med stof, mon ikke der er noget i dine gemmer.

Jeg har en erindring, om stof i mængder, på stuegulvet i "NØRRE-LUNDGAARD" når den unge dame "LIGE" skulle kreere et eller andet.

Du har altid kunnet det utroligste, og gjort det.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - jeg har selvfoelgelig noget stof der liiiige kan bruges, men jeg lover dig jeg har ikke lige saa meget som jeg havde engang! Jeg fatter ikke du havde taalmodighed til min baksen dengang, men er glad for du havde, for jeg laerte saa meget af det. Joesses, hvor har min symaskine koert mange kilometer. Faktisk har jeg noget stof liggende jeg liiiige skal have tryllet om til en natkjole. Monstro ikke snart det skal ske?