19 august 2009

En kort en lang

En trekant, en stang – en klokke, der si’r ding dang, ding dang…

Bare rolig, jeg er ikke gaaet helt fra forstanden, men jeg kom lige til at taenke paa den dejlige vroevlevise da jeg overvejede en overskrift. Jeg har mange LANGE dage paa arbejde, men med saadan noget arbejde kan man ogsaa godt af og til tage en kort en af slagsen uden der er nogen der brokker sig over det.

IMG_4195

Jeg var kommet noget sent i seng de sidste par aftener (og i aften hmmm…) og i morges havde jeg givet mig selv lov til en ekstra time i sengen, saa jeg ikke ville vaere alt for falmet, naar jeg troppede op paa arbejde. Lige som jeg skulle til at forlade hjemmet kom min datter og spurgte om ikke lige jeg ville have et lift til stationen, saa det fik jeg. Jeg maa nu indroemme at jeg foretraekker at gaa (det tager ca. den samme tid), men det er dejlig med selskabet og skoent at have et lille oejeblik bare vi to.

IMG_4197

Jeg ankom paa arbejde lidt over ni og allerede klokken fem var jeg ude af doeren igen. Det er ikke saa tit det sker, men jeg elsker naar jeg lige snupper saadan en dag med oven i koebet. Jeg skulle hjem med et bestemt tog, da nogle af vores venner skulle komme med det tog ogsaa og saa skulle der nydes et glas champagne og en middag i anledning af to bryllupsdage (deres og vores), en 40-aars foedselsdag og en 4X ditto og fejring af soennikes success paa fodboldbanen i dag, hvor han var til udplukning til et fodboldhold.

Vi ved endnu ikke helt hvordan det er gaaet, men hvis det gaar som han haaber, saa kommer han paa reservebaenken paa et hold i anden division! Jep – man kan ogsaa blive “opdaget” i en alder af 24, ja, altsaa… nu faar vi se hvordan det gaar, men jeg tror nok han var den aeldste der var til “trial” i dag og han gik igennem helt til det sidste hold. Vi krydser fingre for han slipper igennem naaleoejet naar han skal til samtale paa loerdag.

Skaal og tillykke – ogsaa til Moar og min aeldste nevoe, som bliver teenager i dag. Det er da ufatteligt, hvad der bliver af tiden!

Ingen kommentarer: