20 september 2009

Godt design

Jeg sidder lige og nyder en velfortjent kop kaffe fra min nye kaffemaskine. Jeg har overlevet med saadan en Bodum stempelkandetingest i laengere tid, men det er altsaa ikke det samme som en kop lavet paa en ordentlig kaffemaskine.

P1330553

I mange aar havde jeg en billig kaffemaskine, som lavede lunken kaffe. Den gik heldigvis i stykker og jeg koebte en ny, som man hverken helt eller halvt kunne faa vandet i, uden at spilde ud over det hele. SUK! Min bror fik en ny maskine og pludselig var jeg solgt. Jeg tror ikke paa der findes en bedre maskine end en Moccamaster og designet, som tilsyneladende ikke har aendret sig i over 30 aar, holder endnu.

Godt saa!

Technorati Tags: ,,

8 kommentarer:

Anita sagde ...

Tillykke med maskineriet :-)

Jeg sidder og småfniser lidt, for jeg har det lige omvendt. I mange år overlevede jeg med en kaffemaskine, men idag er jeg henrykt over min stempelkande og den dejlige runde milde smag, min kaffe nu har, og skal den holdes varm, så giver jeg den "frakken" på :-D

Dengang jeg boede sammen med en bloggerkæreste, havde han sådan en Moccamaster med sig. Jeg blev aldrig ven med den og bad ham så mindeligt om at tage den med sig, da han flyttede herfra. Det var en ren win-win situation, for jeg fik min stempelkande tilbage og han fik sin elskede Master med sig :-)

Sylvia sagde ...

Mmmmm....ingenting slår en god kopp kaffe. Moccamaster får topscoore hver gang det er en test. Min er fra Nordica, og ikke så bra som din, men den laver god kaffe.
Får jeg kaffe fra en stempelkanne MÅ den være ny og heit. Jeg hater lunken kaffe.
Er jeg på besøk og blir tilbudt Instant Coffeè, sier jeg neitakk og ber om te istedet.
Jeg har en liten melkevisp og en liten stålkanne. Med disse lager jeg de herligste kopper med cappuchino, caffe latte, caffe mocca....you name it!!! Det bør du også investere i. Det er bare å varme opp melk i kjele, vispe litt til det blir skum, og voila, deilige smaker på kaffen!!!!

Anette sagde ...

Jeg vil gerne have en moccamaster men helt billige er de ikke :P

Tina - omme i London sagde ...

Anita - LOL, det er bare for morsomt. Jeg bryder mig ikke om at kaffen er saa grumset, derfor kaffemaskinen!

Sylvia - du har saa evigt ret.
Mht cappuccino etc, saa springer jeg det over. Jeg kan aller bedst lide en kop nybrygget klar sort kaffe uden dikkedarer. Paa kaffebar nyder jeg dog som regel mocha, for der er saa faa steder de forstaar at lave god kaffe.

Anette - min var sat ned til halv pris. Jeg havde ikke koebt en foer, da jeg synes de er skraekkeligt dyre, men naar nu prisen var der...
Det var godt nok en fejl, den skulle kun vaere sat ned med 25%, men da jeg saa prisen vidste jeg det var om at slaa til og i dag har jeg bare drukket dobbelt saa meget kaffe som normalt - fordi jeg kan!

Ellen sagde ...

Jamen velkommen i klubben. Vi er på vores anden Mocca Master nu, men vi er for det første ikke unge længere, og for det andet bliver kaffemaskiner brugt meget flittigt her i huset.

Bortset fra... nu kører vi alstå på andet år med en Senseo som supplement - DET er jo fantastisk, når man bare skal lave en enkelt kop eller to. Kan så absolut anfales. Og fordi Charlotte er den eneste kaffedrikker i den husholdning, købte jeg også en til hende - købte den via Amazon.co.uk.
Det er så smart: Jeg kan købe og få leveret i England, men mor betaler her fra DK :-)

Tina - omme i London sagde ...

Ellen, det er smart med leveringe. Mht kaffemaskinen, saa har jeg rigeligt i den ene. :)

Lizelotte sagde ...

Jeg ELSKER ligesom Anita stempelkaffe og vil ALDRIG have en kaffemaskine indenfor mine døre igen :-D

Men jeg tester gerne din Moccamaster hvis jeg kommer til London engang I ikke er ude at rejse ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Og jeg din stempelkande ditto. :)