08 juli 2007

Tour de ehmmm... France?

Oehhh... hvordan kan Tour de France egentlig foregaa i London? Sidst jeg tjekkede mit verdenskort laa London altsaa i England!

Oh well, pga min herkomst foelte jeg mig naermest forpligtiget til at gaa ned og tage lidt billeder mens alle cykkelrytterne fraesede over meridianen i Greenwich.

Som sagt, saa gjort - og her kommer en laengere billedkavalkade af en masse cyklister!



Jeg var LIGE ankommet (klokken fem minutter i naesten for sent!) og pludselig blev der en filans spektakel, saa jeg skyndte mig at tage et billede - af manden foran migs arm - og nogle motorcykler!


Jeg var lige ved at tro jeg helt havde misforstaaet affaeren, men pludselig kom der en haer af cykler stormende forbi. Det saa ud som om de to taettest paa var ved at skubbe hinanden af cyklen, men er de ikke team mates, naar de har ens toej paa?

Der var MANGE cyklister og de koerte godt nok hurtigt!


Og de blev ved!


og ved...


og ved!
Jeg kom i tanker om at jeg havde en videofunktion paa mit kamera, saa jeg proevede paa at faa lidt action med, men det blev bare til et enkelt sekund!





Sikkerheden var i top. Det svirrede med helikoptere og politibetjente.



I fredags saa vi ca. ti sekunder af aabningsceremonien paa nyhederne, derfor ved jeg at Barloworld enten er et engelsk team, eller har en engelsk rytter... Jow jow, jeg foelger sgi da med!


Efter de alvorlige ryttere kom the fun riders. Ham her staesede bare afsted paa sin budcykel og folk hujede og skreg og klappede.


Der var ogsaa boern med og de fik naesten en stoerre modtagelse end cykelrytterne! En vinkede og trampede afsted i pedalerne. Der var ikke et oeje toert!



Pludselig var loebet forbi og gaderne kunne aabnes igen. Hold fast, hvor var der mange folk!

Jeg havde en lille smule tid, foer jeg skulle moedes med Lloyd, der agerede chauffoer, saa jeg snuppede et par billeder af Greenwich. Skulpturen ovenfor synes jeg bare er saa smuk!


Indgangen til Spread Eagle Yard synes jeg bare er saa hyggelig. Monstro ikke snart vi skal paa opdagelse i Greenwich en soendag formiddag - og saa nyde en gang fish and chips paa pubben bagefter?


I KOERER DEN FORKERTE VEJ, var der en vittig hund der raabte af de fire gule foerertroejer. De reagerede slet ikke.
Jeg fandt Lloyd og saa drog vi ud paa vores handel, men foerst fik vi lige lejlighed til at nyde endnu et par ryttere. Jeg elsker at the mounted police. "Skal du ikke tage et billede", spurgte Lloyd, saa det gjorde jeg. Det blev lidt taaget, men skidt nu med det, jeg havde jo fanget de ryttere jeg var ude efter.


Saa! - Nu kan jeg sige jeg har set Tour de France, skoent det slet ikke var i Frankrig!

P.S. Nu haaber jeg sandelig min 1 sekunds video virker!

2 kommentarer:

Donald sagde ...

2007 - Tour gennem London, det var morsomt at se, det 7 år siden nu og alligevel var kamera-video allerede "opfundet" eller rettere, udbredt som forbrugsgode - men ak! Video: Does not exist.

Til gengæld er billederne friske som var de fra igår :)

Tina - omme i London sagde ...

Det har du i grunden ret i Donald. Mht videoen, saa maa jeg skuffe, for jeg tror godt nok ikke jeg har den laengere. :)