29 juli 2007

En rigtig spaendende havesafari!

Da jeg kom hjem fra kinamanden i gaar, var jeg bare fuld af energi. Jeg var simpelthen saa glad for jeg var kommet afsted - og at det havde hjulpet.

Jeg beloennede mig selv med en lille havesafari og kunne blandt andet kigge paa jordbaerblomster, men dog ingen jordbaer!

Jeg fik oeje paa et par montbresiaer i blomst, men hvor der plejede at staa nogle ordentlige klynger er der nu pludselig kun nogle smaa duske. Gad vide hvad der er sket med dem

Resten af haven staar i et fint flor. Roser, sommerfuglebuske og lavatera i en paerevaelling. Jeg synes bare buske der blomstrer er det bedste man kan plante i en have. De giver altid resultat!



Jeg luskede ned til blommetraeet, for at se om der var en enkelt blomme jeg kunne luske i maven, uden nogen saa det. Det var der og jeg maatte fluks ind efter en lille balje til at have dem i!

23 fik jeg plukket i den ombaering og der var max 20 tilbage, da jeg kom ind. Joesses, hvor var de gode. Jeg huskede at lade vaere med at taelle hvor mange der var paa traeet...


Det ene aebletrae giver ogsaa frugt i aar. Jeg tror faktisk aeblerne er parate til at blive spist, men jeg vil ikke plukke dem, foer jeg kan spise dem. Uhmmm...


Jeg plantede nogle faa sommerblomster for et par uger siden og det er jeg virlelig glad for jeg gjorde, for de staar bare saa flot.


De hersens gule og orange himstregimser ved jeg ikke hvad hedder, men de er da festlige.


Baade den stribede og den orange kom fra den samme urtepotte, saa man maa da gaa ud fra de tilhoerer den samme familie.

Cosmossen er og bliver en af mine yndlings. De blomstrer bare helt vildt og ubehersket - og saa er de saadan en flot farve.

Der loves godt vejr i denne weekend, saa nu haaber jeg det virker og at vi faar en have som aldrig foer!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

FOr en nydelig have du har. Og de plommene gjenkjente jeg. De er bare supergode. Ha en fin dag.

Tina - omme i London sagde ...

Tak Hege, de er nemlig rigtig gode. Jeg glaeder mig til at hente flere ind!